Teknolojide ki gelişmeler özellikler de işlemciler ve yazılımdaki atlamalar sayesinde tüm dünyayı avcumuzun içine sığdırabiliyoruz.


Teknolojide ki gelişmeler özellikler de işlemciler ve yazılımdaki atlamalar sayesinde tüm dünyayı avcumuzun içine sığdırabiliyoruz. Toplumun hemen her kesimi bu dünyalardan birine sahip her yaştan…
Akıllı telefon bağımlılığı diye adlandırılan psikolojik rahatsızlıktan bile söz ediyoruz artık. Ama bu sadece bağımlılık mı yoksa vazgeçemediğimiz bir ihtiyacımız mı?
Tek tıkla yemek siparişinden tutunda market alışverişine hatta evden çıkmadan bir adet ekmeği bile kapımıza kadar getirtebiliyoruz.
Evet, evden çıkmadan ne çok alıştık bu iki kelimeye!
Kapalı kapılar ardında milyonlar ve rutin olarak yapmaktan sıkıldıkları eylemlere geri dönmek isteyen milyonlarca insan…
Şu günlerden sonra akıllı telefon ve internet kullanımı tamamen zorunlu ihtiyaçlar kategorisine girebilir. Çünkü evlere kısılıp kaldığımız şu günlerde ailemiz dışında sosyalleşme, vakit geçirme gibi işleri bunun sayesinde yapıyoruz.
Bankalar, ödeme merkezleri, marketler hepsi avcumuzun içinde artık, herkesin…
Zorunlu kaldık artık yaşlılarımız dahi internet bankacılığını kullanmaya başladı ve bu kazanılan alışkanlıklar kolay kolay kaybedilmeyecektir.
Burada önemli noktalardan biri işletmeler bu duruma ne kadar hazırlıklı. Sunucuları, güvenlik sistemleri bu yeni küresel olayla başa çıkabilecek mi? Aslında birazda evrim süreci ile de alakalı en güçlü olan hayatta kalmayacak en iyi uyum sağlayan hayatta kalacak diğerleri aradan çekilip, yok olacaktır.
Yapay zekânın burada bize ve şirketlere çok faydası olacağına hiç kuşku yok. Şirketler için belirlenen hedef kitleye ulaşım, kullanıcı analizleriyle bireye doğrudan reklam verebilme ve reklam giderlerinin TV’ye oranla nispeten daha düşük olması, potansiyel müşterilerinin alışkanlıkları hoşlandıklarından yola çıkarak, müşteri ihtiyaçlarını hedef alan ürünler üreterek karşılıklı fayda sağlama yolunda adım atar oldular.
İnternet kullanımın pik yaptığı şu birkaç ayda, hazırlıklı olan işletmeler çok daha doğru kullanıcı analiziyle pazarda daha fazla söz sahibi olacağı aşikâr ama sokağa çıkamayan bir toplumun alışkanlıkları ne derece yönlendirilebilir? İşte az önce de bahsettiğim gibi artık daha çok kullanıcı odaklı ürünler görmeye başlayacağız. Tüketim toplumu hatta çılgınlığı yerini daha efektif kullanılan ürünlere bırakırken, salgının uzun sürmesi halinde gündelik yaşamdaki her durum; moda algısı, eğitim sitemleri veya iş, ev, sosyal alanlar… Aklınıza ne gelirse hepsinin köklü bir değişikle kalıcı olması kaçınılmaz olacaktır.
Ali ÖZTÜRK