Tüketim çılgınlığının zirve yaptığı, popüler kültürün de hayatımızda önemli bir yer kapamasıyla kişilerin alışkanlıkları sürekli güncellenmekte.


Tüketim çılgınlığının zirve yaptığı, popüler kültürün de hayatımızda önemli bir yer kapamasıyla kişilerin alışkanlıkları sürekli güncellenmekte. Ulaşılabilirlik ve iletişim teknolojilerinin sürekli gelişmesi de buna ön ayak olduğu söylenebilir.
Kişilerin kendilerini, beklide hiç dâhil olamayacakları gruba aitmiş gibi gösterme çabaları, onlar gibi düşüldüklerini, giyindiklerini veya yediklerini sosyal medya başta olmak üzere çevresine göstermek zorunluymuşçasına hareket ederler.
TÜİK’e göre ise Türkiye'de kitap, ihtiyaç listesinin 235'inci sırasında yer alıyor. Dünyada kitap için kişi başına harcanan para ortalama 1,3 dolarken, Türkiye’de çeyrek dolar. Yine başka bir araştırmaya göre Dünyada en fazla kitap okuyan ülkelerin başında, yüzde 21 ile Fransa ve İngiltere bulunuyor. Türkiye ise yüzde 0,1'lik kitap okuma oranıyla 86'ncı sırada yer aldı.
Kitap için ayrılan sürenin bir fotoğraf çekip sosyal medyada paylaşılması kadar. Kişiler hiç okumayacakları, okumadıkları kitapların kapaklarını veya rastgele bir sayfanın fotoğrafını bir fincan kahve ve güzel bir arka plan ile takipçileri ile paylaşıyorlar. Ama her kitabı değil elbet o etkileşim alabileceği, o an gündemde olan bir kitap olmalı bu.
Okumuyor olmamıza karşı okuyormuş gibi davranmak…
Artık herkes bir siyaset bilimci, ekonomist veya tarihçi… Hangisi olduğu fark etmeksizin konunuz uzmanlarına bile karşı argümanlarımızı savunabiliyoruz. Aslında onlar gibi düşünebildiğimizi, yorum yapabildiğimizi göstermeye mi çalışıyoruz?
Birde bunun ekonomik boyutu var. Ekonomik durumu genel yapıya göre daha iyi olan gruba dahil olmaya çalışıyor bir çok insan. Birer statü göstergesi olan cep telefonu, araba veya kılık kıyafet… İhtiyaç olunmayan birçok şey satın alınıyor.
Tüketim alışkanlıkları akıl almaz bir çılgınlığa dönüştü. Her şey o kadar hızlı gelişip ve yok olup gidiyor ki. Bir düşünce veya maddi değeri olan herhangi bir şey… Kişiler o gruba dahil oluyor gibi davransa da bir gün sonra belki de hiçbir önemi kalmaya biliyor.
Hiç olmadığı kişilerin maskelerini takarak dolaşıyor milyonlarca insan.