Çanakkale’de yaşayanlar, aman diş sağlığınıza dikkat edin! Çünkü olur da yolunuz Kepez’de bulunan Çanakkale Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’ne düşerse, tedavi olmanız neredeyse imkânsıza yakın…

Çanakkale’de yaşayanlar, aman diş sağlığınıza dikkat edin!
Çünkü olur da yolunuz Kepez’de bulunan Çanakkale Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’ne düşerse, tedavi olmanız neredeyse imkânsıza yakın…
Geçtiğimiz ay başıma gelen olayı, ilk önce benim şanssızlığımdan ötürü olduğunu düşünmüştüm. Fakat sonra yaşadığım sıkıntıyı çevrem ile paylaşmaya başlayınca meğerse herkes aynı dertten mustaripmiş. Belki daha derdimi anlatmadan ne dediğimi anlayanlar var aranızda…

Çanakkale’ye yakışmayan bir sağlık yönetimi anlayışı ile karşı karşıyayız. Peki, bu sıkıntı nedir diye sorarsanız hemen kendi tecrübemi aktarayım:
Geçtiğimiz ay sızlayan dişim için randevu aldım. Zaten randevular 10 gün sonrasına veriliyor. İlk randevumun iptal mesajı geldiğinde, çok sıkıntı görmedim. ‘Olur böyle şeyler’ dedim ve ikinci bir randevuyu aldım. Sistem yine 10 gün sonrasında bana randevu verdi. Fakat ikinci randevum tam bir gün öncesinde iptal olduğunda bu durum hayli canımı sıktı.

Şimdi dikkatinizi İPTAL kelimesine çekmek istiyorum. Randevu aldığım doktorun herhangi bir problemi çıkmış olabilir, bana bakamayacak olabilir. Bunu anlayışla karşılarım tabi. Ama o zaman benim randevumu başka bir doktora aktarılması gerekmez miydi?

Ben de Çanakkale Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’ni aradım ve beni HASTA HAKLARI BİRİMİNE aktardılar. Hasta hakları deyince ben bir umutlandım ne yalan söyleyeyim… Fakat çabuk umutlanmışım, sorunumu anlattığımda bana yeniden sistemden randevu almam gerektiğini söylediler.

Zaten ben görevimi yaparak iki kere randevu aldığımı ve 20 günden fazla muayeneyi beklediğimi söylememe rağmen… ‘Randevularım neden iptal oldu?’ sorusuna ise aldığım cevap inanılmaz tatmin ediciydi; “Ağustos ayı izinler oluyor, hastalıklar falan…”

Hasta Hakları Birimi de tam bir hak koruyucu gerçekten. “Peki, benim çürüyen dişim ne olacak?” sorusuna ise yine randevu almam gerektiğini yinelediler. Telefonu kapattım, randevu sistemini açtım. Bilin bakalım ne oldu? Önümdeki 15 gün boyunca RANDEVU YOK.

Hikaye burada bitti sandınız değil mi? Hayır hayır daha devamı var.

Ağustos ayında yaşadığım bu sürecin ardından geçtiğimiz günlerde yine baktım sisteme çünkü ağrılarımın şiddetlenmeye başladı. Galiba birisi randevusu iptal etmiş olacak ki yakaladım randevuyu, uçarak gittim merkeze. Röntgen çekildi, bakıldı. Doktor hanım dedi ki, “Sizi yeşil alana atıyorum, 182’yi arayarak randevunuzu alın, şu doktor bu dişi yapacak.”
Ben de sordum yaşadıklarımdan sonra, “Peki, kesin randevu alabilecek miyim?” Doktor hanım onayladı. Ben de hastaneden çıktıktan sonra akşam aradım 182’yi ve bana dediler ki, “30 Eylül’e kadar randevu yok, 30 Eylül sonrası içinse randevu oluşturamıyorum.”

Ben bir yandan trajedimi yaşarken, diğer bir yandan şunu düşünmeye başladım; ‘Belki de dolgu ile çözülebilecek sorunum, beklemeler yüzünden kanal tedavisine gidecek. Ben şimdi ne yapmalıyım?’
Cevap bazıları için çok basit olabilir; ‘ee özel diş hekimine git.’
Demesi kolay, paranız varsa…

O zaman ben giriş cümlemi şöyle düzelterek sonlandırmak istiyorum yazımı;
Çanakkale’de yaşayanlar ve PARASI OLMAYANLAR, aman diş sağlığınıza dikkat edin!
Çünkü olur da yolunuz Kepez’de bulunan Çanakkale Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’ne düşerse, tedavi olmanız neredeyse imkânsıza yakın…