Çanakkale’nin CUMA Pazarını bilenler, pazarın ana girişinden başlayıp ortalara doğru kurulan giyim-kuşam tezgahlarında, kadınlarımıza-genç kızlarımıza hitap eden hazır giyim
Tezgah MALI DENİLENLER; hem kalite hemnicelik hem de nitelik bakımındanKARGOYLA gelen E-ticaret malzemelerine Trenliyoldan, süratli kargodan, süratsiz olanla yarışır…
Kadınlarımız CUMPA-YOLU küçümserler de pahalı olan YOLLARI evde babalar, kocalar, kaynanalar, görümceler yine mi KARGO diye dudak bükerek surat asarak LAF sokuşturunca bu e-posta giyimliler alınır ve kendilerine göre savunma yaparlar…
COVİT 19 ‘un Türkiye’ye getirdiği AŞILAR, sanırım E-postalı TİCARETİ o günlerde evlerinden çıkamayan, havasını atamayanlara KARGO ile ALIM-ÇALIM alışkanlığı kazandırdılar diyebiliriz…
Kadınlarımızın en mutlu anları ve anılarıTREN-yol’dan alma hastalığı ve kargo bekleme heyecanı olsa gerek…?!
Kadınları; aşkta tanımak,iş-te tanımak, mutfakta tanımak, dedi-kodu da tanımak kolay; alış-verişte tanımak zor; ama Tren-yol -trenliyolvb onları iyi keşfetmiş olacak ki, hergün kargo gelişi kadınlara gülücük; erkeklerin ceplerineDÜĞÜMCÜK attırıyor…:))
“Günümüzde sosyal ağların kullanım oranının devamlı olarak artması sonucunda işletmeler de göstermiş oldukları pazarlama faaliyetlerinde birtakım yeni açılımlara yönelmeye başlamışlardır.
Sosyal ağların kullanımının artması ile birlikte karşılaşmış olduğumuz reklâmların sayısında da bir hayli artışın olduğu gözlemlenmektedir. Bunun bir sonucu olarak, sosyal ağlarda karşılaşılan içerik ve reklâmlar, dijital pazarlama faaliyetleri de tüketici davranışlarını şekillendirmektedir.”https://acikerisim.gelisim.edu.tr/server/api/core/bitstreams/02717145-
22 yıl önce yapılan bir haberde neler yaşanmış veya söylenmiş ona da bakalım:
Kadınların haber kuşu e-posta
25 Ocak 2003
Cumartesi
“Kadınlar interneti iş nedeniyle kullanmaya başlıyor. Ancak internet kullanan kadınların yüzde 78'i e-postayı kullanmak için interneti tercih ediyor. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 96'sı internet üzerinden alışveriş yapmıyor.
Dünyada internet kullanıcıları arasında erkekler birinci sıradayken ülkemizde kadınların internetle arası nasıl? Bu konu üzerine bir araştırma yapan Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğretim üyesi Prof. Dr. Varol Akman ve aynı bölümde öğrenci olan Ayışığı B.Sevdik; çoğu Ankara'da ve diğer kentlerde yaşayan eğitimli bir grup kadına "Hiç internet kullandınız mı?" şeklindeki soruya üçte ikisi 'evet' diye cevap veriyor.
Ankete katılan ve internet kullanan kadınların yüzde 56'sı yüksekokul ve üniversite mezunu iken, internet kullanımı ilkokul mezunu kadınlar arasında yüzde 2'ye düşüyor.'Net'te alışveriş yapmıyorlar
Karizma Dergisi'nde yer alan "İnternetin Türk kadının hayatındaki yeri" adlı araştırmaya göre İnternet kullanan kadınlar arasında yüksekokul ve üniversite mezunları yüzde 56 oranıyla ilk sırada yer alıyor.
Yüzde 33 ile lise mezunları ikinci,yüksek lisans ve doktora yapanların oranı ise yüzde 9 ile üçüncü sırada yer alıyor. İlköğretim mezunu olup internet kullanan kadınların sayısı ise yüzde 2 oranında. Yine araştırmanın sonuçlarına göre kadınlar interneti iş nedeniyle kullanmaya başlıyor. Ancak internet kullanan kadınların yüzde 78'i e-postayı kullanmak için interneti tercih ediyor. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 96'sı internet üzerinden alışveriş yapmıyor, tabii o zaman COVİT 19 tam gündemde değil…
Kadınların yüzde 46'sı sanal sohbeti denemiş!
Araştırmaya göre kadınlar büyük çoğunluğu (yüzde 34) günde bir kaç defa internete girerek e-postalarına bakıyorlar. Bu kadınlara her gün 1 ila 5 arasında mesaj geliyor veya mesaj gönderiyorlar. Günde bir defa internete girip e-postasını kontrol edenlerin oranı ise yüzde 26 ile ikinci sırada yer alıyor. Peki kadınlar internette sohbet (chat) etmeyi seviyorlar mı?
Bu sorunun cevabını araştırmaya katılan kadınların yüzde 54'ü ''hiç chat(konuşma-sohbet) yapmadım" şeklinde cevaplarken, yüzde 46'sı bu soruya 'evet' diye cevap veriyor. Chat yapan kadınlarınyüzde20'si ise her gün chat yapıyor. Daha önce "chat"leştikleri birisiyle yüzyüze görüştüğü olarak üçte biri "evet" cevabını veriyor.https://www.yenisafak.com/arsiv/2003/ocak/25/h2.html
Bu konuda yükseklisans tezi bile yapılmış…
“Yapılan araştırmalar sonucunda, tüketiciler artık sadece ihtiyaçları doğrultusundaalışveriş yapmamakta, ihtiyaçlarının ne olduğunu bilmedenTÜKETİMduygusundan haz duymaktadırlar. Duyulan bu haz ise tüketicileri anlık olarak alışverişe yöneltebilmektedir.” ET004635.pdf
Meğer, EEHH ticaret o kadar yaygınlaşmış ki herkesin evinde (biz de dahil) KARGO bekleyen birer E- EH ticaretçiler evde olmayınca kapıya , kapı olmazsa yapıya ve kapıcıya veya komşusuna bıraktırma, işlemi yaptırmakta !?...
Covidingetirdiği yalnızlık, arkadaş iletişimsizlikleri yalnızlık gidermeyi etkin gibi gösterirken, evde olan ALINTILAR, KALINTI haline gelmez mi ?...
Bunları Türkiye’de BİT, KKTC’deİNGİLİZ pazarında bile satamazsınız !?... Nakitinizi, VAKİTSİZ harcayıp, kendinizi TAKATSIZ ve cüzdansız bırakmayınız…
Kargonuz az, aldıklarınızı depolardan çıkarıp giyiminiz değişiklik içinde fazla olsun ki, kimse kimseye “kurum kurum kurulmasın !?..”KARGOSUZ günler dileğiyle, SEVGİLER…22. 09. 2025 .Dr. Hayrettin Parlakyıldız E-posta: [email protected]