Rebetikoların söylenildiği esnada coşkulu yapılan icralar, dinleyicileri dans için cesaretlendirmektedir;  tsiftetelli (çiftetelli), hassapiko (kasap) ve zeybekiko gibi danslar bu sırada  icra edilmektedir. Bu dansların mübadele sonrası Yunanistan’a Rum mübadillerle geçtiği kabul görmektedir.
Zeybek Havaları/Zeibekiko: Zeybekler yörelerinin tanınmış, yasadışı karakterlerini simgeleyen bir sosyal grup olarak dikkat çekmişlerdir. Zeybeklerin Ege’nin müzik, dans ve giysi kültüründe etkisi büyüktür. Zeybekiko Anadolu’da, Ege’de doğan ve 1923 yılında yaklaşık iki milyon insanın karşılıklı ve zorunlu olarak göç ettirildiği mübadele (Türk – Yunan Zorunlu Nüfus Değişimi) sözleşmesinin ardından Yunanistan topraklarına taşınan bir zeybek türüdür. Anadolu’da meydanlarda oynanan zeybekiko ise bu süreçte evrilmeye başlamıştır.
Çiftetelli / Tsifteteli: İstanbul folklorunda ortaya çıkan     ve yayılan anonim bestelerdir. Yayın iki tele aynı anda sürtülerek çalınmasından dolayı “çiftetelli” olarak adlandırılmıştır. Sekiz zamanlı bu saz eseri, Anadolu’dan Balkanlara geniş bir coğrafya da çok yaygındır. Yunan kültürüne Tsifteteli söylenişiyle yerleşmiştir. Mübadele ile göçen Anadolu Rumları  büyük olasılıkla bu kültürü Yunanistan’a götürmüşlerdir.
Karşılama: Karşılama oyunları kadın ve erkeklerin karşılıklı yürüttükleri oyunlara verilen isimdir. Düğün eğlencelerinde karşılıklı yan yana oynanan oyunların kalıplaşmasıyla ortaya çıkmıştır ve oyun esnasında  icra edilen saz eserine “karşılama” denilmektedir. Trakya yöresinde oynanan oyunların genel adına  da karşılama diyenler mevcut olup, Yunanistan’da
da benzer formda oyunlara rastlanmaktadır.
Kasap Havası/ Hasapiko
Kasap havası Sirtaki’nin atası kabul edilmektedir. Kasap havası, İki zamanlı hızlı ve dört zamanlı yavaş ritimlerle şekillenirken, oyun havalarından yola çıkarak, bulunan “kasap havası”nın Osmanlı zamanında İstanbul’da yaşayan Arnavut kasaplarına dayandığı halk arasında yaygın bir inanıştır. Kasap havasını ağır kasap, hızlı kasap ve Sırp kasabı gibi farklı türleri vardır .
 
Kültürel kimlik bağlamında ortak olan şarkılar iki toplumun da müzikal kültüründe yer almaktadır.
 Türk ve Yunan kültürleri arasındaki ortaklık, kökeni Anadolu olan müzikal kültür ürünleri üzerinden iki toplumdaki benzerlik ve farklılıkların tespiti, müzikal icra benzerlikleri yönlerinden değerlendirildiğinde, Anadolu kültürü paydasında buluşulduğu görülmektedir.
1980'li yıllarda Türkiye’de Yunan müziğine karşı artan ilgi , “Yeni Türkü” grubu ve Zülfü Livaneli bazı Yunan müziği melodilerinin Türkçeye aranje edilmiş hallerine albümlerinde yer vermeye başlaması ve Türkiye'de rembetikonun gelişimine de katkı da bulunur. Böylece karşılıklı denizin iki yakasında müzikal kültürel etkileşimler devam etmiş olacaktır.