Millî Eğitim Bakanlığı Örgün ve Yaygın eğitim kurumlarında, çocuk ve gençlerle ilgili olarak Halk Oyunları ve Halk Kültürü faaliyetleri yeniden düzenlenmelidir.

Millî Eğitim Bakanlığı Örgün ve Yaygın eğitim kurumlarında, çocuk ve gençlerle ilgili olarak Halk Oyunları ve Halk Kültürü faaliyetleri yeniden düzenlenmelidir, halk oyunlarının bir spor branşı değil, eğitim ve öğretimin bir parçası olarak değerlendirilmelidir.
Orta Okullar, Liseler ve Yaygın Eğitimde “Halk Kültürü ve halk oyunları” dersi teorik ve uygulamalı hale dönüşümü sağlanmalıdır. Bakanlığın elindeki eğitici kadrolar fazlasıyla yeterlidir.
Milli Eğitim Bakanlığı ile Türkiye Halk Oyunları Federasyonu arasında yapılan 12.1.2007 tarihli işbirliği Protokolü  gözden geçirilerek, halk oyunları faaliyetlerinin eğitimi, koordinasyonu ve ölçme değerlendirme işlerinin eskiden olduğu gibi, Bakanlık tarafından yapılmalı, böylece Kamu menfaati korunacak, devletin yükünün azalacak, Eğitim-öğretim açısından önemli katkılar sağlayacaktır.
Halk Kültürü ve Halkoyunların müfredat içine alınarak eğitim öğretiminin devamlılığı ilk okuldan itibaren yüksek öğrenime geçişe kadar devamlılığı sağlanmalıdır..
Bu eğitim ilköğretim çağında başlamalı. Halk oyunlarımızın renkli ve görkemli görünümü ile çocuksu gönüllerde bir sevgi yaratılmalıdır. Ortaöğretimdeki gençlerimiz, ilköğretim alışkanlığı ile daha da bilinçlenmiş olarak, halk oyunları öğrenimine devam ettirilmelidir.
Geleneksel ve özgün halk kültürü öğelerinin (Halk oyunları-halk müziği vb.) sergilemesi, Hak kültürü ve halkoyunları ders programının ölçme ve değerlendirme kriterlerinden biri olarak yarışmalar organize edilmelidir.
Halk Oyunlarımızın ve Halk Müziğimizin okullarımızda  öğretilmesinde, faaliyetlere iştirak ettirilmesini, bu hizmetlerin yürütümü için, bakanlık bünyesinde bulunan veya belgelendirilmiş çok sayıdaki yetişmiş insan kaynağından, kültür değerlerimizi öğrenmede ve geleceğe taşımada faydalanılmalıdır.
Merkez birimlerinin birinde bu görevlerin üstlendirilmesiyle,  oluşan /biriken problemlerin çözümüne ivme kazandırılmış olup, Halk Oyunları faaliyetlerinin yeri, eğitim-öğretimin kaynağı Milli Eğitim bakanlığı dışında, halk oyunları hizmetlerinin farklı kurum kuruluş ve bağımsız ve denetimsiz bireysel çalışmalara devredilmemelidir.
Bu hizmetleri yürütecek Milli Eğitim Bakanlık bünyesinde bir birimin oluşumu ve liyakatli elemanlara görev verilerek, işlerin yürütümü sağlanmalıdır.
Öğretici kadrosunu genişletmek için, Üniversitelerin Halkoyunları bölümleri ile işbirliği yapılmalı, halkoyunları dernekleri ve kulüplerinde görev alan belgeli elemanlar için, tamamlayıcı sertifika programları, hizmet içi eğitim seminerleri ve tekâmül kurslar açılmalıdır.
Devlet Konservatuarlarının halk oyunları bölümünü bitiren gençlerimize, öğretmen olarak okullarda görev verilmeli, Öğretmen yetiştirmek için, halk oyunları bölümü olan konservatuarların açılmasına devam edilmelidir.
İlgili dersin ifası için Öğretmen/ Usta öğretici kadro ihsası öncelik olsa da yaygın eğitimde görevlendirilen usta Öğreticilik kurumu ve görevlendirilmesi uygulamada göz ardı edilmemelidir.
Mevcut Milli eğitim Müfredatında İlk Okul bölümünde halkoyunlarına yer verilerek, 14 yaş kriteri unutulmamalı, Müzikal ve Sportif alanlardaki esnek uygulamalar  göz önünde bulundurularak, Yaygın Eğitimden Usta Öğretici görevlendirilmesi hususunda katkı alınmasının önü açılmalıdır.
Aynı zamanda hizmet alım yöntemi de, profesyonel eğitsel uygulaması da öngörülebilmelidir.
Halkoyunları uygulamaları/eğitim faaliyetleri için gerekli ders saati oluşturulmalı, Eğitim faaliyetini yürütecek  (formal normlara haiz) belge yeterliliği olan eğitmen,  Eğitici/öğretici ücretlendirmesinde ve görevlendirilmesindeki karmaşa giderilmelidir.
(Devamı gelecek yazımızda)