Konuya bu aşamada başarı şansı açısından bakmayalım.

Tüm yerel yönetimlerin destek verdiği reform girişimiyle birlikte gündeme gelen Anadolu’daki Halk Kültürünün yerel yönetimlerin yapılanmasında kabul edilme şansının olup olmadığı henüz belli değil. Bu konudaki karar yerel yönetimler yasasının kabulünden sonra ortaya çıkacak gözüküyor. Karar en erken gelecek yılın ilerleyen aylarında netleşecektir.
Bu bağlamda şunu da hatırlatmak gerekir. Uzun yıllar boyunca Anadolu Halk Kültürü ürünlerini Ankara’dan derlemeye alışılmış bir tutum vardı. Dolayısıyla kararlı Anadolucular olanların  yıllarca uzak durdukları bir öneri olan Anadolu’nun yerel yönetimlerce kültür ürünlerini derlemek, arşivlemek ve değerlendirilmesini yapmayı savunanların durumunu yeniden gözden geçirmek gerekecektir.
 
            Halk Oyunlarına hizmet edenlerin kendilerine bakışındaki değişim
 
            2004 Eylülünde Millî Eğitim Bakanlığı Silifke’de yapılan değerlendirme toplantısında düşüncelerini açıklıkla ortaya koydu.  Halk Oyunları camiasında meydana gelen sorunlarla,  Halk Oyunlarına hizmet edenler arasında yakın işbirliği olmadan baş edilemeyeceğini , bu nedenle Halk Oyunlarına hizmet sisteminin bu değişimlere uygun şekilde köklü bir reformdan geçirilmesi gerekecektir.. Planlanan reformun amacı da bu olmalıdır.
Bize göre bu noktalara ek olarak, 1990’lı yıllardan beri birleşemeyen grupların yeniden birleşmesi, daha sonra birliktelik adına dönüm noktası olarak Halk Oyuncuların kendilerine bakışlarındaki önemli değişikliklere dikkat etmeleri gerekir. Anadolu Halk Oyuncuları bugün gelinen noktada kendini Halk Kültürü konusunda tavır alma zorunluluğunu hissediyor.  İlişkiler hemen hemen tamamen yok oldu.
Bu nedenle bu olaya diyalogsuzluğa bigane kalınmayacağı bilinmelidir. Militan düşüncelerin oluşturduğu potansiyel tehlike Anadolu içinde bir sorundur. Bugün gündemde olan problemlerle ilgili daha söylenecek çok şey var, ama bu kadarla yetinmemiz gerekiyor.
 Son olarak  Anadolu’nun istediği gerekçelerin birincisi: Halk Oyunlarına hizmet edenlerin arasındaki diyalogun sürdürülmesi için güç bakımından diğer gruplardan çok daha fazla yük üslenilmelidir. Ama şu anki duruma bakıldığında diğerlerinin de gerçekte Halk Oyunları organizasyonunun işlerliği için daha fazla katkı yapması gerekir. İkincisi: Grupların belirlediği bugünkü Halk Oyunları camiasını artık yeterince temsil etmedikleridir.Yeni yılda olacaklar arasında kavgadan yana olmayanların yer almasına özel bir önem veriliyor. Diyalogsuzluğun yayılmasının önlenmesinde meşru zeminin güçlendirilmesinin ne kadar önemli olduğu giderek daha belirginleşiyor.
 
            Halk Oyunları faaliyetleri için mali katkı
 
            Bu konudaki en büyük mali katkıyı sağlayan Millî Eğitim Bakanlığının sürekli bir sorumluluğu da beraberinde getireceği için, bu sorumluluktan kaçma gibi bir nedenleri yoktur. Bu da Millî Eğitim Bakanlığının Halk Oyunları camiasında sadece faaliyetler bakımından değil, diğer politikalarında da daha fazla angajmana girmek için bir tür kendi kendine sorumluluk yüklemesi anlamına gelmektedir. Gerçi Millî Eğitim Bakanlığı şu anda da  Halk Oyunlarında ulaştığı bir takım rekorlardan söz edebilir. Nitekim Halk Oyunlarına hizmet politikası sadece Anadolu’da veya İstanbul’da değil, tüm Türk Dünyasında  yapılacak çalışmalar için projelere ağırlık vermektedir. 
Millî Eğitim Bakanlığındaki Halk Oyunlarına hizmet edenlerin faaliyetleri  koruma misyonlarında bu şekilde görev alması, Anadolu’daki iç tartışmalardan dolayı bundan beş on yıl önce kimsenin ihtimal vermediği bir şeydi. Bugün Anadolu, bu görevleri üstlenen kişi sayısı bakımından tüm diğer grupların önündedir. Bu açıdan bakıldığında Anadolu’nun rolü tartışması aynı zamanda Anadolu’nun Halk Oyunlarına hizmet politikasının Ulusallaşması anlamına da geliyor.