Tamamlanmasıyla birlikte dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaası sırasında farklı milletlerden 30 bini aşkın kişinin görev aldığı ortaya çıktı.
1915 Çanakkale Köprüsü, tamamlandığında sadece bir ulaşım yolu olmanın ötesine geçerek, Türkiye'nin ekonomik ve sosyal gelişimine de katkıda bulundu. Köprü, Ege ve Marmara Bölgeleri arasında kesintisiz bir bağlantı sağlayarak, ticaretin ve turizmin gelişmesine önemli bir katkı sunuyor. Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yer alan bu devasa projede, 15 farklı milletten işçiler ve mühendisler çalıştı. Projenin değişik safhalarında 17 bini köprü tarafında, 13 bini otoyol tarafında olmak üzere toplamda 30 bini aşkın kişi yer aldı. İşgücünün yüzde doksandan fazlasını Türk vatandaşları oluştururken, yaklaşık 900 mühendis projede görev aldı.

Feribot yolu hız sınırı değişti! Feribot yolu hız sınırı kaç oldu? Feribot yolu hız sınırı değişti! Feribot yolu hız sınırı kaç oldu?

İnşaatın Detayları
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu projesi, dünyanın en önemli mühendislik projelerinden biri olarak kabul ediliyor. İnşaatın her aşamasında titizlikle çalışılan bu proje, hem yerel hem de uluslararası işgücünün ortak başarısını temsil ediyor. Projenin devasa boyutu ve karmaşıklığı, farklı milletlerden gelen işçilerin ve mühendislerin bir arada çalışmasını gerektirdi. Bu çeşitlilik, projeye farklı bakış açıları ve uzmanlık alanları kazandırarak, köprünün inşasında önemli bir rol oynadı.

Çelik Kabloların Özelliği
1915 Çanakkale Köprüsü'nde kullanılan çelik kablolar, projenin en dikkat çekici unsurlarından biri. Köprünün ana halatlarını oluşturacak bu çelik kablolar, dünyanın etrafını dört kez dolaşmaya yetecek uzunlukta, yani toplamda 162 bin kilometre uzunluğunda tel kullanılarak üretildi. Bu çelik kablolar, köprünün sağlamlığını ve dayanıklılığını sağlamak için kritik bir öneme sahip. Kabloların bu kadar uzun olması, projenin büyüklüğünü ve teknolojik gereksinimlerini de gözler önüne seriyor.

Mühendislik ve Teknoloji Harikası
1915 Çanakkale Köprüsü, sadece Türkiye'nin değil, dünyanın en büyük mühendislik başarılarından biri olarak kabul ediliyor. Köprünün inşasında kullanılan ileri teknoloji ve mühendislik teknikleri, projenin dünya çapında bir başarıya ulaşmasını sağladı. Türk mühendislerinin yanı sıra, farklı ülkelerden gelen mühendislerin katkılarıyla bu devasa yapı, Türkiye'nin gurur kaynağı oldu.

1915 Çanakkale Köprüsü, farklı milletlerden gelen işgücü ve mühendislerin ortak çalışmasıyla, dünya çapında bir mühendislik ve teknoloji harikası olarak tarihe geçti. Bu devasa proje, Türkiye'nin uluslararası alanda saygınlığını artırarak, ülkenin mühendislik ve inşaat alanındaki yetkinliğini gözler önüne serdi.

Muhabir: Coşkun Balcı