Erkekler saçlarına kadınlar ise yüz bakımına önem verdiği yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıktı. indigo.com bu konuyla ilgili yazdığı yazıyı paylaşıyorum.

Türkiye’nin en büyük izinli veritabanına sahip online pazar araştırma şirketi DORinsight kişisel bakımına önem veren 9.363 kişinin katılımı ile gerçekleştirdiği “Kişisel Bakım” çalışması ile erkek ve kadınların kişisel bakım ve kozmetik tercihlerini, harcamaları ile ilgili detaylı bilgileri ortaya çıkardı.
Erkek ve kadınların dönemsel olarak kişisel bakım uygulamalarına verdiği önemi anlamak için sorulan sorunun yanıtlarına göre, çoğunluk bakım konusunda özel bir mevsim tercih etmiyor. Katılımcıların yarısından fazlası dört mevsimde bakımlarına önem veriyor. Ancak yaz mevsiminde, erkeklerin kadınlardan daha fazla kişisel bakımlarına dikkat ettikleri detayı göze çarpıyor.
Kullanılan bakım malzemeleri ve bunların neye göre seçildikleri hakkındaki sonuçlara bakıldığında, ürünlerin dermatolojik olması ve bilinen markalardan sağlanması büyük önem taşıdığı ortaya çıkıyor. Arkadaş ve yakınlardan gelen tavsiyeler ise yalnızca yüzde 17’lik oranda kaldığı gözlemleniyor.
Hem erkekler hem kadınlar tarafından en çok kullanılan bakım malzemesinin nemlendirici krem olması şaşırtıcı bir sonuç değil. Ancak erkeklerin, kadınlara oranla 3,5 kat daha fazla sabun kullanmayı tercih ettiği görülüyor.

Kişisel bakım malzemelerinin nereden alındığına ve ekonomik boyutlarına bakıldığında ise katılımcıların bakıma ortalama olarak aylık 200 TL bütçe ayırdığı görülüyor. 500 TL’nin üzerinde harcama yapanların oranı yüzde 4 olarak istatistiklere yansıyor.
Ürünlerin nerelerden alındığı ise kadınlar ve erkekler arasında farklılık gösteriyor. Kadınlar büyük çoğunlukla bakım ürünlerine özel mağazaları tercih ederken, erkekler ise market ve süpermarketlerden alışveriş yapmayı tercih ediyor.
Bütçenizin ayda ne kadarını bakıma ayırıyorsunuz?
Erkek ve kadınların kişisel bakımlarını nerede ve hangi sıklıkta yapıldığını incelediğimizde ise, çoğunluğun kişisel bakımlarını kendi evlerinde yapmayı tercih ettiğini ortaya çıkıyor. Katılıcımların yüzde 95’i ayda en azından bir kere kişisel bakımlarını aksatmadan yapıyorlar.