Halk Kültürü içindeki oyunları diğer oyunlardan ayıran önemli bir konu da oyundaki TAVIR’dır. Diğer bir deyişle oyunun karakteridir. Zeybek oyunlarında yiğitlik, mertlik gibi kavramlar konu edildiğinden, oyunlarında bu kavramları yansıtır biçimde icra edildiğini görülnektedir. Bireyin içinde yaşadığı toplumdan kazandığı kültürel ve sosyal birikimlerini, oyun esnasında, kendine eşlik eden ezgi ve ritmle çakıştırarak ortaya koyduğu, hareket veya hareket serisi olarak tanımlayabileceğimiz tavır kavramını, bireyden başlamak üzere, yöresel ve bölgesel olarak konu edilebilir. Ayrıca coğrafik ve kültürel yapı, cinsiyet, eşlik çalgılar, kişi sayısı, dans için kullanılan araçlar, hız (süre), oyun tavrının oluşumunda önemli etkenlerdir. Oyunun aidiyetliği konusunda belirleyici özelliği vardır.
Bu bağlamda zeybek oyunlarını; Yörelere göre (Aydın, İzmir, Muğla, Milas vb.), Kültürel yapılanmaya göre (Yörük, Türkmen, Manav, Göçmen, Şehirli, Köylü vb.), Cinsiyetine göre (Erkek, Kadın, Karma ), Kullanılan oyun araçlarına göre (Kaşık, Bıçak, Yatağan, Tüfek, Tabanca vb.), Eşlik çalgılarına göre (Davul, Zurna, Bağlama vb.), Kişi sayısına göre (Tek, Solo, Toplu), Metronomuna ( hızına ) göre ( Çok Ağır – Largo, Ağır –  Larget - Adagio, Kıvrak – Andante ), sınıflandırmak mümkündür.
Fotoğraflardan ikonografi yoluyla analiz etmeye çalışılan ve alanda yapılan belgeleme çalışmaları da esas alınarak, ayrıca konu ile ilgili yazılı kaynakları da dikkate alarak, zeybeklik kurumu dışındaki zeybek dansları için, çıkardığımız sonuçlara göre;
İkiparmak Zeybek Oyunu,Aydın-Bağarası (Türk Halk Oyunlarını video ile belgeleme çalışmasından Nisan 2002 A. Karademir arşivi)
1- Oyunların icrası sırasında, zeybeklik kurumunda ya da Halk Oyunu topluluklarında olduğu gibi özel giysi giyilmemektedir. Danslar güncel giysilerle icra edilmekte, genellikle ağır (Larget, Adagio) ve çok ağır (Largo) (Aydın Bağarası’nda davul zurna eşliğinde icra edilen zeybek danslarının bir ölçüsü 35 saniye sürelidir) zeybek dansları solo niteliklidir. Bu dansların icrasında doğaçlama esastır. Çok ağır (Largo) zeybekler davul-zurna, ağır (Larget, Adagio) zeybekler davul-zurna yada klarnet, keman, cümbüş, darbuka ve teke yöresi zeybekleri davul-zurna yada bağlama, cura, kemane, sipsi, darbuka eşliğinde icra edilmektedir.  Yalnız kadınlar tarafından icra edilen zeybekler davul-zurna, eşliksiz ya da ritm (dümbek, darbuka, çömlek, bakraç) eşliğinde icra edilmektedir.
2- Oyunlar yalnız kadınlar tarafından ve yalnız erkekler tarafından icra edildiği gibi, birlikte icra edildiği de görülmekte, törenlerin yapıldığı, köy meydanı, avlu, sokak, özel düğün salonu, dans pisti gibi yerlerde icra edilmektedir. Oyuncular oyunlarını geleneğe bağlı kalarak, geleneksel formlar olan çember veya düz sırada karşılama biçiminde icra etmektedir. Oyuncular, çoğunlukla oyun alanına, eşlik çalgılar dans ezgisini icraya başladıktan sonra çıkar. Ezgi ve ritmi iyice kavradıktan sonra dans etmeye başlar. Oyunda doyuma ulaşınca bitirirler. Eğer doyum sağlanmamışsa birden çok dans icra edilebilir. Oyuncular, zeybek dansının yanı sıra  başka geleneksel danslar da icra edebilir.
3- Geleneksel tarzda icra edilen zeybek oyunlarının ritm yapısı (düzümü) aynı olmak koşulu ile farklı ezgilerle, aynı hareket serisiyle icra edilebilir. Oyunların icrası sırasında, oyun araçları (Kaşık, zil, kılıç, bıçak, tüfek, tabanca vb.) kullanılmaktadır. Aynı anda birden fazla kişi, toplu ve birlikte icrada bulunduğu gibi, solo dans niteliğinde de toplu icrada bulunabilir. Oyun icracıları, oyunları öncelikle kendileri için icra ederler, beğendirme kaygıları olsa bile, ön planda değildir. Oyunların icrası sırasında, kendileri için ve izleyenlerce ahenk yaratılmak amacıyla, uyumlu coşkulu bağırmaları yaparlar.