“Öğretmenler istismarın ortaya çıkarılması konusunda kilit role sahiptir”

UCİM Saadet Öğretmen Çocuk İstismarı İle Mücadele Derneği Çanakkale İl Temsilci Pınar Gönenç, cinsel istismar şüphesi bulunan çocukla görüşme konusunda öğretmenlerin ve okul psikolojik danışmanlarının nasıl davranması gerektiği konusunda bilgilendirmede bulundu.

751
“Öğretmenler istismarın ortaya çıkarılması konusunda kilit role sahiptir”

UCİM Saadet Öğretmen Çocuk İstismarı İle Mücadele Derneği Çanakkale İl Temsilci Pınar Gönenç, cinsel istismar şüphesi bulunan çocukla görüşme konusunda öğretmenlerin ve okul psikolojik danışmanlarının nasıl davranması gerektiği konusunda bilgilendirmede bulundu.
 
Çocukların sağlıklı yetişmesini sağlamak, çocukları her tür duygusal, fiziksel ve cinsel istismar ile her türlü ihmalden korumak, bu olayların yaşanmasının önüne geçmek amacıyla kurulan UCİM, bu kapsamda birçok bilgilendirme yaparak farkındalık yaratıyor.
 
UCİM Çanakkale İl Temsilci Pınar Gönenç, UCİM eğitimlerinin kapsamında cinsel istismar şüphesi bulunan çocukla görüşme yaparken dikkat edilmesi gereken noktaları anlattı. Öğretmen ve okul psikolojik danışmanlarına yönelik tavsiyelerde bulunan Gönenç, çocuklara yönelik cinsel istismarın ortaya çıkarılmasında, davranışların kilit role sahip olduğunu vurguladı.
 
Gönenç, “Cinsel gelişimini tamamlamamış bir çocuğun, tehdit ve zorlama ile haz ve doyum aracı olarak kullanılması çocuğun cinsel istismar olarak tanımlanır. Öğretmenler ve okul psikolojik danışmanları, istismarın ortaya çıkarılması konusunda kilit role sahiptir. Bu nedenle kilit role sahip kişilerin çocuk ile olan görüşmelerde dikkat etmesi gereken noktalar bulunur” ifadelerini kullanarak, bu konuda nasıl davranışta bulunulması gerektiğini sıraladı.
 
“GİZLİLİĞİN SAĞLANMIŞ OLDUĞU BİR MEKAN OLMALIDIR”
Çocukla görüşme yapılırken güvenli bir yer seçilmesi gerektiğini vurgulayan UCİM Çanakkale İl Temsilci Pınar Gönenç, “Görüşmenin yapılacağı ortam, çocuğun dikkatini dağıtacak unsurlardan arındırılmış ve gizliliğin sağlanmış olduğu bir mekan olmalıdır. Aynı zamanda çocuğun yaşı ve gelişim dönemi göz önünde bulundurularak kendini daha rahat ifade edebilmesini sağlayan araçlar bulundurulmalıdır. Uzman, kendisini ve görevini tanıtmalıdır. ‘Benim görevim çocukların iyi olmalarına yardım etmek, Güvende olmalarını sağlamak ve nasıl yardım alacakları hakkında bilgi vermektir. Bunun için yaşadıkları olaylar hakkında çocuklarla/gençlerle konuşurum. Bazen ne olduğunu kendileri anlatır, bazen de nasıl olduğunu anlamak için sorular sorarım’ şeklinde ifade edilebilir” şeklinde anlattı.
 
“GÖZ HİZASINDA BULUNMAYA DİKKAT EDİLMELİDİR”
Gönenç, çocuklarla görüşme sırasında eşitliğin korunmasının önemine dikkat çekerek, “Görüşme sırasında çocukların göz hizasında bulunmaya ve aynı hizada oturmaya dikkat edilmelidir. Uzman, çocuğa doğru eğilmemeye, aşağıdan veya tepeden bakmamaya önem göstermelidir. Bu, çocuğun öz saygısını artıracaktır. Çocukla kurduğumuz iletişim, olabildiğince sakin ve çocuğun yaşadığı durumu anlatmasını kolaylaştıracak şekilde olmalıdır. Psikolojik danışmanın görüşme süresince önyargılardan, tahminlerden, imalardan kaçınması gerekmektedir” dedi.
 
“ ‘NEDEN’ SORUSUNDAN KAÇINMAK ÖNEMLİDİR”
Destekleyici bir tutum sergilenmesi gerekliliğini de belirten Pınar Gönenç, “Çocuk yaşadığı istismar anlatırken, gereksiz soru sormaktan kaçınılmalıdır. Çocuklar yaşadığı durumu anlatırken çocuğun sözünü kesmemek, çocuğun anlattıkları doğrultusunda ‘neden’ sorusundan kaçınmak önemlidir. Bunun yerine, olabildiğince detaylı bilgi elde edebilmek için, açık uçlu sorular tercih edilmelidir. Çocuğun yaşadıklarını anlatabilmesi için güvenini kazanmak önemlidir fakat istismarın bildirilmesi zorunludur. ‘Bazen yaşadığımız sorunlar tek başımıza çözemeyeceğimiz kadar büyük olabilir. Bu durumlarda bu sorunu saklamak sana zarar verir. Bu yüzden gerekli kişilere bu durumu bildirmem gerekir. Bir başkasına bu durumla ilgili bir şey anlatmayacağıma söz veriyorum’ şeklinde ifade edilebilir” tavsiyelerini aktardı.
 
Sevi Gözay UĞURLU
 


Etiketler; #UCİM
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.