Turizm salgınlar, tero¨r saldırıları, dogˆal afetler, siyasi olaylar, savaşlar gibi krizlerden en c¸ok etkilenen sekto¨rlerden biri olduğunu aktaran Gökser, böyle zamanlarda bireylerin tatil ihtiyaçlarını ertelediğini ifade etti. Koronavirüs salgını, ardından Ukrayna-Rusya savaşının, turizmin son üç yılını olumsuz etkilediğine değinen Gökser, “Turizmde 2022 yılında, salgın sonrası iyi bir yıl geçirmiş olmamıza rağmen salgın öncesinin rakamlarına ulaşmış değiliz. Salgın öncesindeki seviyelere 2024 yılı veya sonrasında ulaşılacağı o¨ngo¨ru¨su¨nde bulunulmaktadır. Salgın ve savaştan etkilenen tedarik zincirindeki aksamalar ve 2022 yılında ortaya çıkan yüksek enerji fiyatları ile birlikte yüksek enflasyonla tekrar yaşamaya başladık. Tüm bu gelişmeler, turizmcilerin maliyetlerinin artmasına neden oldu” dedi.
“ULAŞIM, TURİZMİN ÖNEMLİ BİR PARÇASIDIR”
2022 yılında kent turizmine ilişkin ise Başkan Gökser, Çanakkale’nin son yıllarda Marmara Bölgesinin en hızlı şehirlerinden olduğuna dikkat çekerek, bunda büyük yatırımlar almasının etkisi olduğuna değindi.
“Hem iç hem de dış turizm için önemli gördüğümüz uluslararası ölçekte mega proje olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılmasıyla Köprü ve bağlantı yolları, şehrimize ulaşımı 1 saatten 6 dakikaya indirdi” diyen Gökser sözlerine şöyle devam etti; “Assos ve Troya Tünelleri ile birlikte 50 dakika olan yol 5 dakikaya indi. Bölgemiz eşsiz özellikleri ve ulaşılabilirliği ile cazibe turizm destinasyonu olmaktadır. Ulaşım turizmin önemli bir parçasıdır. Yollar, köprüler, tüneller, havaalanları ulaşımı kolaylaştırır ve mümkün kılar. Ulaşımın tatil süresi içindeki payı ne kadar kısa ise seyahat eden kişi için gideceği yer tercih sebebi olur. Bu nedenle 2023 ve sonrasında 2024 yıllarında şehrimizde konaklamaların daha da artacağını düşünüyoruz. Ancak şehrimizin tanıtımına tüm hızıyla devam edilmesi kazandığımız ivmeyi kaybetmeden yola devam edebilmek için önemlidir. Anadolu, Ege ve Balkanları buluşturan Çanakkale Boğazı,  İlyada ve Odysseia destanlarına konu olan UNESCO Dünya Mirası listesindeki Troya Ören yeri, Çanakkale destanının yazıldığı topraklar, Gelibolu Yarım Adası; zengin mitolojisi, felsefesi ve hikayelerine ilham veren Kaz Dağları, sahilleri, körfezleri, adaları, dağları, ovaları ile suyun ve toprağın bereketinin sunduğu eşsiz lezzetler Çanakkale’mizin fark yaratan değerleridir. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı, Çanakkale’nin tanıtımını yapmaktadırlar. Ancak tüm yerel devlet kurumlarımız, belediyemiz, sivil toplum kuruluşları, turizmciler, ve tüm hemşehrilerimiz bu değerlerin tanıtımında yer almalı ve bu bilinçle hareket etmesi halinde biz şehrimizi görmek istediğimiz yerlere taşıyabiliriz.”
“YENİ YIL, TAZELENEN UMUTLARIN HABERCİSİDİR”
ÇATOD Başkanı Nilgün Gökser, turizm sektörü için 2023 yılında beklenti ve öngörülerini ise şu cümlelerle ifade etti; “Cumhuriyetimizin 100’ncü yılında Türkiye olarak 2023 yılında 50 milyon turist, turizm gelirlerinin de 50 milyar dolara yükselmesi için çalışılmaktadır.2023'te tarihin en yüksek hem kişi sayısı hem de döviz girdisi beklenmektedir. Çanakkale için de 2023 ve 2024 yılında koronavirüs salgını öncesi duruma dönülebileceğini öngörüyoruz. Yeni yıl, tazelenen umutların habercisidir. Heyecanı içimizi saran 2023’e turizm sektörü olarak güçlü bir vizyonla giriyoruz. Cumhuriyet’imizin 100’ncü yılında ülkemizi turizm hedeflerine ulaştırmak üzerimize düşen sorumluluğun bilinciyle ve kararlılığıyla var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.”
Mehtap ŞAHİN