318 metre yükseklikten 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatına inceleme

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, çalışmaları aralıksız devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında incelemelerde bulundu.

359
318 metre yükseklikten 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatına inceleme

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, çalışmaları aralıksız devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında incelemelerde bulundu. Burada açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, “21 Aralık'ta6'ncı kesimiyle birlikte Kuzey Marmara Otoyolu'nu tamamlamış olacağız. Osmangazi Köprüsü'nü açtık, çalışıyor. İstanbul-İzmir Otoyolu çalışıyor. Malkara- Çanakkale yolu ve 1915 Çanakkale Köprüsüyle adeta Marmara Denizi'ni, Marmara Bölgesi'ni bir altın kolye gibi işliyoruz” dedi.
 
Haftanın il gününde Çanakkale’ye gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, helikopterle havadan baktığı 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatı şantiyesinde yetkililerden bilgi aldı. Vali İlhami Aktaş, AK Parti Çanakkale Milletvekili ve Genel Merkez Kadın Kolları Tanıtım ve Medyadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jülide İskenderoğlu, Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz ve Limak Holding Onursal Başkanı Nihat Özdemir’in de kendisine eşlik ettiği incelemelerde Bakan Karaismailoğlu’na, projede gelinen son durum hakkında brifing verildi. Köprü’nün Lapseki tarafında yer alan 318 metre yüksekliğindeki kulesine çıkan Karaismailoğlu, daha sonra ise basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
 
Köprüde şu anda kılavuz halatların çekildiğini, ardından kedi yollarının hizmete gireceğini ve çalışmaların planlamalar ışığında aksama olmadan devam ettiğini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin ve dünyanın en önemli projelerinden bir tanesini yapmak için özverili bir şekilde çalıştıklarını kaydetti. Proje kapsamında600’ü mühendis,  5 bin kişi çalıştığına dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, “Türkiye’nin ve dünyanın en önemli projelerinden bir tanesi ve sembol rakamlara sahip. Su yüzeyinden 318 metre yüksekliğiyle, dünyanın en büyük çelik ayaklı köprüsü olacak. Yine iki çelik ayak arası uzunluk 2023 metre. İki ayak arası açıklığı ile dünyanın en geni köprülerinden biri olacak. Toplamda da 4 bin 600 metrelik bir köprü uzunluğu var. Yine bu proje kapsamında Malkara-Çanakkale arası 101 kilometre tamamlanacak. 1,5 saat süren yolculuklar 6-7 dakikalara düşecek. Çanakkale Köprüsü’nde olduğu gibi ülkemizin her bir noktasında çok değerli çalışmalarımız var. Yine Marmara Bölgesi’ni 400 kilometrelik bir aksla tamamlayan Kuzey Marmara Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa’yı Çanakkale’den de birbirine bağlamış olacağız. 400 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu devam ediyor. İnşallah bu hafta sonu 5'inci kesimini tamamlıyoruz. 21 Aralık'ta da 6'ncı kesimiyle birlikte Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamını tamamlamış olacağız. Osmangazi Köprüsü'nü açtık, çalışıyor. İstanbul-İzmir Otoyolu çalışıyor. Malkara- Çanakkale yolu ve 1915 Çanakkale Köprüsüyle adeta Marmara Denizi'ni, Marmara Bölgesi'ni bir altın kolye gibi işliyoruz. Bunlar ülkemiz için, dünya için çok değerli projeler. Hem ulaşım hem de mühendislik açısından bütün gıpta ile baktığı, adeta ders olarak okutulabilecek projeler. Buradaki arkadaşlarımızla birlikte olduk. Onlara moral, motivasyon, güç kuvvet ve hem de ne aşamada olduğumuzu görmek için buradayız. Köprüde şu anda kılavuz halatlar çekiliyor. Peşinden kedi yolları hizmete girecek. Peşinden ana halatların imalatları tamamlanacak. Onun peşinden de tabliyelerimizi yerleştirip inşallah 2022 yılı 18 Mart’ta burayı faaliyete almak için bütün hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalar düzgün şekilde devam ediyor. Biz de sabırsızlıkla projemizi takip ediyoruz. Günlük olarak izliyoruz. İnşallah 18 Mart 2022'de hep beraber, bütün dünyanın gözü burayı açacağız. Bu projeler çok önemli. Bu projelerde çalışmak, yönetmek ayrı bir değer. Biz de bunun kıymetini biliyoruz. İnşallah gelecek nesillere çok örnek projeler olacak” dedi.
 
Ersan KÜÇÜKKURU
 

Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.