Çanakkale’nin gelişmesi ve trafiğinin rahatlaması açısından yapılacak olan köprüye olumlu baktığını belirten Hasan Bayat, ücretlerin dolar üzerinden hesaplanmasının köprü geçişlerine olumsuz etki edeceğine dikkat çekerek şunları söyledi: ‘’Köprü projesi şehrimiz için de ülkemiz için de önemli bir proje. Çanakkale kıtalararası geçiş yolu olan, Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlayan stratejik bir konumda. Yerliler kadar yabancılar da şehrimize bir şekilde uğruyor. İskele Meydanı’ndan Demircioğlu Caddesi’nin sonuna kadar uzayan gemi sırası hem şehrimiz, hem de uluslararası düzeyde ülkemiz için büyük bir ayıp. Yapılması planlanan köprü sayesinde bu ayıp temizlenecek. İnsanlar beklemeden, panik yapmadan istedikleri yere rahatça ulaşabilecekler. Yerli yabancı herkes ulaşım kolaylığını dile getirecektir. Bu yüzden turistik, ticari vs. her türlü ulaşımın gerçekleştiği bu bölgede yapılacak bir köprü yararlı olacaktır. Ancak ücretin dolar üzerinden hesaplanması ve pahalı olması sebebiyle dar gelirlilerin gemiyle geçişe devam edeceğini düşünüyorum. Ulaşımda köprü ve gemi tercih meselesi olacaktır. Dar gelirli kesim alternatiflerden ekonomik olanı tercih ederken, maddi durumu iyi olan kesim ücreti değil, kolaylığı düşünecektir’’.

 ‘’Gemi Beklerken Uzun Kuyruklar Oluşmayacak’’
Çanakkale’de öğrenci olduğunu belirten İlknur Özçelik ise, köprü sayesinde Çanakkale trafiğinin ve Çanakkalelilerin rahatlayacağını söyledi. Bayramlarda, okulların açılış ve kapanış zamanlarında, uzun tatillerde özellikle İstanbul’a ulaşım konusunda sıkıntılar yaşanmakta olduğunu dile getiren Özçelik, bölgedeki ulaşımı rahatlatacak olan köprü sayesinde insanların zaman kazanacağını söyledi. Karşıya geçmesi gereken insanların gemi beklerken uzun kuyruklar oluşturmaktan kurtulacağını ve daha rahat, daha hızlı ulaşım sağlayabileceklerini vurgulayan Özçelik, boğaz trafiğini ve şehir içi trafiği önlemek için bu projenin daha önceden yapılması gerektiğini, geç kalınsa bile Çanakkale için hayırlı ve olumlu olacağını söyledi.


 Mehmet Yıldız isimli vatandaş ise, ulaşım ve zaman kaybından dolayı köprünün gerekli olduğunu belirterek şunları söyledi: ‘’Kışın gemiler çalışmıyor, ulaşım kilitleniyor. Bu olay Çanakkale’nin prestijini olumsuz yönde etkiler. Köprü yapıldığı zaman ulaşım kolaylaştığı için sanayi de, turizm de gelişir. Çanakkale’miz için hayırlı olur inşallah.’’

Yük taşıyan araçların şehir içi trafiğine ve Çanakkalelilere zararı olduğunu vurgulayan Semih Yaşın, Çanakkale’nin konumundan dolayı yoğun bir geçiş noktası olduğunu, şehrin bu yoğunluğa cevap veremediğini ifade etti. Özelikle tatil dönüşlerinde trafik sıkışıklığı olduğunu bilen Çanakkale halkının bu dönemlerde İskele Meydanı ve çevresini kullanmadığına, alternatif yollar kullandığına dikkat çeken Yaşın, yapılacak olan köprünün bu trafiği ve Çanakkale halkının eziyetini azaltacağını söyledi. Köprünün ulaşımın daha rahat sağlanmasına katkıda bulunacağını, İskele Meydanı’nın yükünü hafifleten bir alternatif olacağını belirten Yaşın, yük taşıyan büyük ve geniş araçların şehir trafiğine girmeden şehrin dışından geçmesinin Çanakkale için olumlu bir gelişme olacağını söyledi. Köprünün yapımının Çanakkale ve bölge için büyük bir yatırım olacağını ifade eden Semih Yaşın, yapılması planlanan köprünün olumsuzluklara da sebep olacağını belirterek; ‘’Köprünün Çanakkale’ye getirisi fazla olacak ancak, yanlış hareketler sayesinde götürüsünün de olabileceğini düşünmek gerekir. En başta yapım sürecinde doğaya zarar verilmemesine gereken önem verilmeli. İnsanlara hizmet ederken ekolojik dengeye zarar verilmemeli. Doğanın dengesini bozacak şekilde inşa edilmemeli. Bunun dışında İskele Meydanı’ndaki esnafın zarar göreceği bilinmeli. Çünkü oradaki esnaftan Çanakkale halkından çok gemiyi kullananlar alışveriş yapıyorlar. İskele trafiği azaldığında buradaki esnafın geliri düşecek. Köprü tarafında yeni iş kapıları açılacak. Bir başka konu ise, trafiği azaltma amacıyla yapılan hizmetlerin ters etki yapması. Trafik rahatlayınca araç sayısında artış oluyor. Bunu yeni yapılan yollara paralel olarak artan kişi başına araç sayısıyla örnekleyebiliriz. Ulaşımı kolaylaştırmaktan çok trafiğe yeni araçların katılması söz konusu olabilir. Trafiği azaltayım, rahatlatayım derken daha büyük problem haline getirmekle karşı karşıya kalınmamalı’’ dedi.

 Ulaşım kolaylığı açısından köprünün gerekli olduğunu belirten Arda Yıldız, şehir içi yoğunluğun giderilmesinin köprü sayesinde mümkün olduğunu söyledi. Yıldız, köprünün Çanakkale’nin gelir düzeyine de olumlu katkı sağlayacağını ve en kısa sürede bitirilerek ulaşıma açılmasının iyi olacağını belirtti. Köprü ücretlerinin köprü kullanımını cazip hale getirecek şekilde ayarlanması gerektiğini belirten Sevda Alkan ise şunları söyledi: ‘’Şimdiden belirlenen geçiş ücretleri çok yüksek, bu parayı verip geçmeyenler çoğunlukta olacak. Onun yerine uygun olan gemiyi tercih edecekler. Ücretler insanların zorlanmadan ödeyeceği miktarlarda belirlenmeli. Normal zamanlarda köprünün kullanılacağını pek sanmıyorum. Sadece uzun kuyruklar oluştuğu zaman insanlar sıkıştığında kullanırlar diye düşünüyorum. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ilk açıldığında geçişlerin yüksek fiyatlar sayesinde az olduğunu gördük, fiyatları geri çekme yoluna gittiler. Çanakkale köprüsünün de bu şekilde olacağını düşünüyorum’’. 


Haber: Fehmi ŞENYİĞİT


Kaynak: Haber Merkezi