İstanbul Silivri'den başlayarak Çanakkale Köprüsü'nü de içine alacak şekilde devam edecek otoyol, Balıkesir'de son bulacak. Toplam 352 kilometre uzunluğunda olması planlanan yolun Tekirdağ-Çanakkale bölümünün yapımına 18 Mart 2017'de başlanacak. Proje ile 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşak ile 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak.
 
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından konuyla alakalı yapılan duyuru, Çanakkale İl Müdürlüğü sayfasında şu şekliyle yer aldı; “Çanakkale ili Çan, Gelibolu Lapseki, Yenice ilçesi mevkiindeki Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe 1. ve 2. Kesim otoyolu projesi ile ilgili olarak bakanlığımıza sunulan ÇED Raporu İnceleme Değerlendirme Komisyonu tarafından incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Proje ile ilgili olarak ÇED Yönetmeliğinin 14. maddesi gereğince Bakanlığımızca ‘Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu’ Kararı verilmiş olup; Çanakkale Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından kararın halka duyurulması gerekmektedir. Ayrıca, söz konusu projeye ait Nihai ÇED Raporu ve eklerinde belirtilen hususlar ile 2872 sayılı Çevre Kanununa istinaden yürürlüğe giren yönetmeliklerin ilgili hükümlerine uyulması, mer’i mevzuat uyarınca ilgili kurum/kuruluşlardan gerekli izinlerin alınması ve ÇED Yönetmeliği gereğince yatırımın başlangıç, inşaat dönemine ilişkin izleme raporlarının Bakanlığımıza, projede yapılacak Yönetmeliğe tabi değişikliklerin de Çanakkale Valiliklerine (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü) iletilmesi gerekmektedir. İlgililere ve kamuoyuna duyurulur” denildi.
 
Söz konusu Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe 1. ve 2. kesim otoyolu projesi kapsamında yapılacak olan otoyol, İstanbul Silivri ilçesi, Tekirdağ ili Marmara Ereğlisi, Çorlu Süleymanpaşa Malkara ilçeleri, Çanakkale ili Gelibolu, Lâpseki, Çan, Yenice ilçeleri, Balıkesir ili, Balya ve merkez ilçelerinden geçecek. Proje bedeli 9 milyar 843 milyon lira olan otoyolun toplam uzunluğu 324,415 km olacak. 


Kaynak: Haber Merkezi