'Uyarıyorum; bir deprem yaşarsak viyadük sandığımızdan daha fazla zarar görebilir'

Çanakkale-İzmir Karayolu'nun 17'nci kilometresinde yer alan Erenköy viyadüğünde bağlantılarda oluşan çatlamalar dolayısıyla çalışma başlatıldı. Prof. Dr. Doğan Perinçek, yaptığı açıklamalarda Erenköy viyadüğündeki sıkıntıların devam ettiğini bildirdi.

892
'Uyarıyorum; bir deprem yaşarsak viyadük sandığımızdan daha fazla zarar görebilir'

Çanakkale-İzmir Karayolu'nun 17'nci kilometresinde yer alan Erenköy viyadüğünde bağlantılarda oluşan çatlamalar dolayısıyla çalışma başlatıldı. Prof. Dr. Doğan Perinçek, yaptığı açıklamalarda Erenköy viyadüğündeki sıkıntıların devam ettiğini bildirdi.

Erenköy viyadüğünde sorunların bitmediğini aktaran Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümünden emekli Prof. Dr. Doğan Perinçek, “Bağlantılarında çatlamalar oluşan viyadük Çanakkale yönünde kapatıldı, trafik tek şeritten veriliyor. Viyadük bakıma alındı. Orta ayaklarda oturma nedeniyle ana bağlantılarda sürekli sorun yaşanıyor. Hemen hemen her yıl, göstermelik yama tamiri görüyor. Hatırlanacağı gibi yıllardır uyardık, her yağmur yağdığında viyadük ortasında; ayaklardaki oturma nedeniyle yağmur suyu birikiyor dedik; sanki hatalı inşaatı biz yapmışız gibi yetkili ‘yetkisizlerin’ hışmına uğradık. Günah bize fatura edildi” dedi.
2014 yılı öncesinde de defalarca uyarılarda bulunduğunu anımsatan Perinçek, “Çanakkale-İzmir yolu çift şeritli yapılmaya başlandığında ‘bölgedeki kayalar heyelan oluşturma potansiyeli olan killi kayalar; inşaat sırasında  bile heyelan olabilir’ dedik. Çanakkale karayolları ofisini ziyaret ettik; viyadük yapmayın tünel yapın önerisinde  bulunduk. Kimse uyarılarımızı dinlemedi. 2014 yılı öncesinde viyadüğün Çanakkale tarafında  ve daha sonrada viyadük üzerinde heyelanlar oldu. Viyadük üzerine ve ayakları üzerine tonlarca heyelan sonucu kayan toprak yığıldı. Tekrar uyardık; suçlular bizi doğru bilgiyi açıkladığımız için düşman ilan etti. Benden öncede; aklı başında konuyu bilen uzmanlar uyarmıştı. Ne onlar nede benim uyarılarım dikkate alındı. Olan heyelanlar sonrasında;  binlerce yıl önce  akıl  kullanılarak yapılan mühendislik  harikası Roma duvarı da heyelan ile yamaç aşağı kayarak yok oldu. Binlerce yıl önceki mühendislik bilgisi ve deneyimini 2013-2014 yılında yol yapılırken kullanma becerisini hayata geçiremedik. İşi ehline verme becerimizi kaybettik. Bu gidişle biz daha yüzlerce, zarar gören viyadük, yol, köprü haberi yaparız. Haberler gazete sayfalarında kalır ama aklımızı kullanmaktan uzak yaşam politikamızı sürdürmeye fütursuzca devam ederiz.  Kolay gelsin cennet ülkem. Seni cehenneme çevirmek için gayretlerimizi sürdürmeye devam edeceğimizden kuşkun  olmasın. Aramızda kavga etmeye devam edeceğiz ama bilimi kullanmayı asla aklımıza getirmeyeceğiz. Uyarıyorum; bir deprem yaşarsak viyadük sandığımızdan daha fazla zarar görebilir. Viyadük devreden çıktığında alternatif ikinci bir yol var mı? Yetkiler; bu sorumun cevabını verebilirler mi?” ifadelerini kullandı.
Paylaşımının sonuna bir de ‘not’ düşen Perinçek, “ Dünyanın hiç bir ülkesinde 90 derece çıkış ve 90 derece ile çıkışı olan bir viyadük yok. Bu konuda Erenkoy viyadüğü belki de dünyada ilk örnek. 90 derecelik giriş ve çıkış nedeniyle özelikle yükü ağır olan kamyonlar viyadükte sürekli kaza yapıyor. Bu kazalardan biride geçen hafta oldu. Kâğıt rulolar yüklü bir kamyon 90 derecelik viyadük girişini alamayıp kaza yaptı. Yetkili yetkisizlerin inşa ettiği viyadüğün cezası bu kez de kağıt yüklü  kamyona kesildi. O zig ag viyadüğü yapmayı beceren sivri akıllılar, orada olan kazaların baş sorumlusu önce sizsiniz (%65) sonrada kazayı yapan şoförler (%35)” cümlelerini kurdu.
Gülçin AKIN
 

Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.