Coğrafya Öğretmeni Dilara Lale Turanlı, güzel ve farklı bir uygulamaya geçti. Bilindiği üzere Karnelerde bulunan değerlendirme kısmına Velilerin mesajlara daha kolay ulaşabilmesi için de QR kodlarını karnenin açıklama kısmına yerleştirdi.
 
Teknolojinin gelişmesi ile içinde yer aldığımız Bilişim çağına uygun bir şekilde karne kullanan, Küçükkuyu Fernur Sözen Anadolu Lisesi Coğrafya Öğretmeni Dilara Lale Turanlı, güzel ve farklı bir uygulamaya geçti. Bilindiği üzere Karnelerde bulunan değerlendirme kısmına öğretmenler öğrencilerin not durumunu değerlendiren bir yazı yazıyordu, bu da bazı öğrenci ve velileri rencide ederken çözümü Dilara öğretmen buldu. Bütün öğrenci ve velileri için özel mesajlarını videoya alan Dilara öğretme, mesajları da YouTube’a yükledi. Velilerin mesajlara daha kolay ulaşabilmesi için de QR kodlarını karnenin açıklama kısmına yerleştirdi. Böylece hem veliler, hem de öğrenciler kendilerine ait mesajı özel olarak izledi.
 
Koronavirüs nedeni ile uzun bir aranın ardından  Cuma günü yarı yıl tatiline çıkan öğrenciler karne heyecanı yaşandı. Küçükkuyu Fernur Sözen Anadolu Lisesi Coğrafya Öğretmeni Dilara Lale Turanlı da eğitimde, alışılagelmiş şeylerin dışına çıkmayı, farklılıklar yaratarak Çanakkale’de bir ilke imza attı. Z Kuşağına örnek olmak ve teknolojiyi daha etkin kullanabilmek amacı ile yola çıkan Dilara öğretmen, 9/A öğrencileri ve velileri için tek tek değerlendirme mesajı hazırladı. 1 Dakika ile 40 saniye arasında kısa videolar hazırlayarak YouTube’da yayınladı. Yayınladığı vidoları öğrencilere özel kılmak ve velilerin daha kolay ulaşabilmesi için QR kodu haline getiren ve bu kodları Karnelerin açıklama kısmına yapıştırarak, öğrencilerin özel değerlendirmelerini velilerin dijital ortamda izlemesini sağlayarak, karne devrimine önemli bir yenilik getirmiş oldu.
 
 Karneye yeni bir değerlendirme yolu seçen Coğrafya Öğretmeni Dilara Lale Turanlı  “Madem ki teknoloji bize çok olanak sağlıyor, öyleyse bunları kullanmak gerek diye düşündüm. Bu fikirden yola çıkarak, sınıf rehberliğini yaptığım 9/A sınıfımın karne görüşleri bölümüne, mesaj yazmak istemedim. Her bir öğrencim için, ayrı ayrı 40-60 saniye arasında videolar çekip YouTube kanalıma yükledim. Her birinin URL'siyle QR kod ürettim ve bunların çıktısını alarak karne görüşleri bölümüne yapıştırdım. Tabi yönlendirmek için de ‘ Sayın velim ve sevgili öğrencim, görüşümü QR kodunu tarayarak öğrenebilirsiniz’ bilgisini yazdım” dedi.
 
Coğrafya Öğretmeni Dilara Lale Turanlı,  yaptığı bu yeniliğe Ayvacık Kaymakamı ve İlçe Milli Eğitim Müdüründen de destek aldığını ve birer değerlendirmeyi de onların yaptığını belirterek  “Aynı şekilde Ayvacık ilçe Kaymakamımız İlker Eker Beyefendi ve İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Harun Çetin Beyden de sınıfım için genel bir videolu mesaj istirham ettim ve değerli vakitlerini ayırarak onlar da mesajlarını ilettiler. O videolar için de QR kod oluşturup her bir öğrencimin karnesine yapıştırdım. 3 mesajın da kodunu okutarak mesajlara ulaşabilecekleri hale getirdim. Öğrencilerimi çok seviyorum, benim için her biri ayrı bir değer. Onlar için birer anı kalacak aynı zamanda bu videolar” dedi.
 
 ‘’Pandeminin bana kattığı en büyük avantaj oldu teknoloji bilgimi geliştirmek”
 
Pandemi sürecinde özellikle teknoloji alanında kendini geliştirdiğini belirten Coğrafya Öğretmeni Dilara Lale Turanlı, Restoranlarda  karekodu okutarak  mönüye ulaşmanın kendisine ilham olduğunu be bu QR kodunu eğitime taşıdığını belirterek “Günümüzde birçok restaurant,  cafe vb yerde mönü için bile QR kod kullanılabildiğine göre, karne görüşünde neden olmasın diye düşündüm. Hele de Z kuşağı gençlik için, tam da onların dilinden konuşmak olurdu yaptığım bu uygulama. Web2.0 araçları sadece derslerde kalmamalı, yaşamın her anına entegre edilmeli kanımca. 30 yıla yakın süredir öğretmenlik yapmaktayım, kendimi geliştirmeyi, yenilikleri öğrenmeyi seviyorum. Pandeminin bana kattığı en büyük avantaj oldu teknoloji bilgimi geliştirmek” dedi.
 
Gülçin AKIN