Reklam

Çanakkale-İzmir karayolunda 45 dakikalık mesafe 5 dakikaya düşecek!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Çanakkale-İzmir karayolunun Ayvacık-Küçükkuyu kesiminde bulunan Kazdağları rampalarındaki tünellerde çalışmaların aralıksız devam ettiğini aktardı.

625
Çanakkale-İzmir karayolunda 45 dakikalık mesafe 5 dakikaya düşecek!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Çanakkale-İzmir karayolunun Ayvacık-Küçükkuyu kesiminde bulunan Kazdağları rampalarındaki tünellerde çalışmaların aralıksız devam ettiğini aktardı. Bakan Karaismailoğlu, bir videoya da yer verdiği paylaşımında, tünellerin tamamlanmasıyla 45 dakikalık mesafeyi 5 dakikaya düşeceğini bildirdi.
Çanakkale-Küçükkuyu arası bölünmüş yol yapım işi kapsamında, yapımı devam eden çift tüp tünerlerinde artık sona yaklaşıldı. Türkiye Cumhuriyeti'nin 100’ncü kuruluş yıldönümü olan 2023'te kullanıma açılması planlanan tünellerle sürücülerin eğimli virajlar nedeniyle zorlandığı, kazalara davetiye çıkaran ve toplamda 40 dakikada kat edilebilen 24 kilometrelik Kazdağları rampaları 5 dakikada geçilebilecek.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu sosyal medya hesabından yaptığı videolu paylaşımda, “Tamamlandığında Balıkesir-Çanakkale arasındaki ulaşımı kolaylaştıracak, 45 dakikalık mesafeyi 5 dakikaya düşürerek zamandan ve yakıttan tasarruf edip, emniyetli ve konforlu ulaşım sağlayacak Ayvacık tünellerimizin çalışmaları aralıksız devam ediyor” ifadelerine yer verdi.
Karayolları Genel Müdürlüğü de Bakan Karaismailoğlu’nun videolu paylaşımını, ‘Balıkesir-Çanakkale arasında mesafeler azalıyor!’ başlığı altında sosyal medya hesaplarından “Tamamlandığında emniyetli ve konforlu ulaşım sağlayacak Ayvacık Tünelleri'nde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Peki zaman ve yakıttan ne kadar tasarruf sağlanacak? Yanıt; 45 dakikalık mesafe 5 dakikaya düşecek!” cümleleriyle aktarım yaptı. 
Paylaşılan videoda mevcut yol ile ilgili görüşlerine yer verilen esnaflardan Ziya Tanrıöver, “Bizim işimiz ulaşım, nakliye, yol çok önemli. Araçlarımız Bursa istikametinden geldiği için Kazdağları’na vurmak zorunda kalıyoruz. Küçükkuyu-Ayvacık arasındaki virajlı yolar bizi çok engelliyor. Trafik çok yoğun. Zamanlar kazalar oluyor, saatlerce bekliyoruz. Ekonomik olarak da bize 25 kilometrelik gideceğimiz yol 10 dakikalık bir süreye inecek” ifadelerini kullandı.
Ağır Vasıta Şoförü Mehmet Ersait ise; “Eski yol kışın kar yağması, yolların buz olması nedeniyle aksaklıklar yaşanıyor. Yazın da yerli ve yabancı turistlerin, ağır vasıta araçların, uluslararası çalışan araçların bu yolu kullandığından yoğunluk ve trafik kazalarıyla karşılaşıyoruz sürekli. Mesela önümüzde giden bir ağır vasıta aracı bir makine götürüyor. İster istemez onunda bir hız limiti var. Ona uymak zorundayız ve sollama yapma şansımız hiç yok. Çoğu zaman biz karşı tarafın hata yapacağını sezdiğimizden yavaşlıyoruz, duruyoruz, gerekirse yoldan çıkıyoruz yol veriyoruz. Yeni yol olduğu zaman ülke ekonomisine hem yakıttan tasarruf hem zamandan. Artı doğaya da zararı olmayacak. Karbondioksit salınımı da azalacak. Bu tüneli kullandığınız zaman kaza riski düşmüş olacak, güvenli bir şekilde seyahat edilecek” dedi.
İşadamı Mehmet Ünal Şahin de “Son zamandaki çalışmalarla Ayvacık tünelleri diye iki tane tünel yapılıyor. Sağladığı fayda o kadar büyük ki bölgeyi hem turizm yönünden taşıyacak, ekonomik yönden taşıyacak. İnsanların yanında, sebze meyve taşımacılığında büyük fayda olacak” diyerek düşüncelerini dile getirdi.
Proje Müdürü Serdar Hasan Hasgül de şunları söyledi; “Projemiz Çanakkale, Küçükkuyu-Ayvacık arası karayolu yapım işidir. Genel toplam uzunluğumuz 9,63 kilometre, bölünmüş yol standartlarındadır. Projemizde 2 adet tünelimiz var, yaklaşık 5 bin 700 metre. Diğer kısım açık kazı olarak çeşitli köprülü kavşak, sanat yapıları ve destekleme işleriyle birlikte devam etmektedir.”
Ersan KÜÇÜKKURU
    
 
 

Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.