UCİM Saadet Öğretmen Çocuk İstismarı İle Mücadele Derneği Çanakkale Temsilcisi Şehpal Ovalı, internet bağımlılığı konusuyla ilgili UCİM eğitimlerinin içerisinde yer alan bilgileri paylaştı. Ebeveynlere önerilerde de bulunan Ovalı, “Başlangıçta ebeveynlerin kendi internet kullanımlarıyla ilgili çocuklara örnek olması çok önemlidir” dedi.
 
Çocukların internet kullanımı teknolojik aletlerin gelişmesi ve sosyal medyanın yaygınlaşmasının ardından küçük yaşlara kadar düştü. Birçok ebeveyn çocuklarının internet kullanımı ile ilgili endişelerini dile getiriyor.
 
Bu kapsamda ailelere bilinçlendirme eğitimleri sağlayan UCİM Saadet Öğretmen Çocuk İstismarı İle Mücadele Derneği, çocuklarla ebeveynlerin arasında köprü kurmak için çalışmalarına devam ediyor. Eğitimler kapsamındaki bilgileri ise UCİM Saadet Öğretmen Çocuk İstismarı İle Mücadele Derneği Çanakkale Temsilcisi Şehpal Ovalı verdi.
 
İnternet bağımlılığının tanımını yapan Şehpal Ovalı, “İnternet bağımlılığı internetin aşırı kullanımı, internet kullanımını sınırlama ve kontrol etme ile ilgili tekrarlayan düşünceler, kullanma isteğini durduramama, işlevselliğin bozulmasına karşın internet kullanmayı sürdürme, artan sürelerde internette zaman geçirme, kullanma olanağı olmadığı zaman arama ve aşerme davranışlarıyla karakterizedir. Ebeveynler genelde internet ve teknoloji araçları kullanımı ile ilgili düzenleme yapma konusunda zorlanmakta ya da nasıl müdahale edeceğini bilememektedir. Başlangıçta ebeveynlerin kendi internet kullanımlarıyla ilgili çocuklara örnek olması çok önemlidir” şeklinde belirtti.
 
“ÇATIŞMACI YASAKLAYICI BİR TUTUMDAN ZİYADE İŞ BİRLİĞİ İÇEREN BİR TUTUM”
“Ebeveynlerin uygulayabileceği başka müdahaleler de şunlar olabilir” diyen Ovalı kaynak olarak yaralandıkları Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği’nden bilgileri şu şekilde sıraladı: “Çocuğa telefonu ve tableti mümkün olduğunca geç almak,  dizüstü bilgisayar yerine taşınamayan masa üstü bilgisayarların kullanımı, bilgisayarın salon ya da oturma odası gibi yalnız kalınmayan ve açık bir ortamda olması, küçük yaştan itibaren bilgisayar ve televizyonun çocukla konuşularak kullanılması, küçük yaşlardan itibaren bilgisayar, tablet, cep telefonu için gün, yer, zaman kısıtlamasının uygulanması, ebeveynlerin bilgisayar kullanımı için model olması, bilgisayarın sürekli açık olmaması ya da sürekli olarak hazırda bekletilmemesi, okul günleri internet ya da oyun için kısıtlı süre verilmesi, zaman ve sınır kurallarına mutlaka uyulması, ebeveynlerin çocuğun uygun ve yararlı şekil de internet kullanmasını desteklemesi ve bununla ilgili olumlu geri bildirim vermesi,  internet filtresi kullanılması. Önemli bir nokta ise bu önerileri uygularken ebeveynin çocukla iletişim halinde olması, çatışmacı yasaklayıcı bir tutumdan ziyade iş birliği içeren bir tutum halinde olması çok önemlidir.”
 
Gizem Tuğçe BAYHAN