Masaları ortadan kaldırarak, hizmet almak için belediyeye gelen vatandaşlar artık ‘Halk Masası’nda ağırlanıyor. Yaklaşık dört gün önce açılınca ‘Halk Masası’ndan hizmet alan vatandaş sayısı ise 370 civarına yaklaştı. Konuyla ilgili açıklamada bulunan Kepez Belediye Başkanı Birol Arslan, “Türkiye’de belki ilk defa yurtdışı bağlantılı şirketlerin kullandığı modeli uyarlayarak, aramızdaki masaları kaldırdık ve ‘Halk Masası’ hizmete başladı. Halkla aramızda bir masa yok, karşımıza oturtturmuyoruz. Onlar geliyor oturuyor biz tekerlekli puflarla onların yanına gidiyoruz. Bütün işlemleri de orada hallediyoruz” dedi.
 
“TASARIMI TAMAMEN ŞIK, LÜKSTEN UZAK, EN SADECE ŞEKİLDE YAPTIK”
‘Halk Masasında’ görevli dört tane kadın görevlinin bulunduğunu söyleyen Arslan, “ Belediyemize ilk defa gelen veya Kepez’e ilk defa gelen, özellikle yaşlı veya merdivenden çıkmaktan zorlanan vatandaşlarımız için bütün işlemlerini yapabileceğimiz bir planlamayı düşündük. Tasarımı tamamen şık, lüksten uzak, en sadece şekilde yaptık. Çalışanlarımızın elinde tabletler var. Bütün sistemi, olabilecek başvuru evraklarını online buradan doldurabiliyorlar. Kablosuz yazıcımız var ve her türlü fotokopi, tarayıcı işlemlerinin yanı sıra yazılı veya imza gerektiren evrakları da buradan çıkartıp, imzalatıp ilgili birime ulaştırıyorlar. Gelen vatandaşımızın zamanı yoksa veya yapabilme becerisi yoksa bütün işlemlerini en alt katta, çaylarını kahvelerini içerken halledip onlara geri bildirimde bulunuyoruz” dedi.
 
“ÇÖZÜM İÇİN SADECE ‘HALK MASASI’ YETER”
“Sloganımız ‘Masasız Halk Masası’, aramızdaki bütün engelleri kaldırıyoruz. Açıldığı günden bu yana ortalama 370 kişiye hizmet verdi” diyen Arslan, şu ifadeleri kullandı: “Çözüm için sadece ‘Halk Masası’ yeter diyoruz. Koltuğa oturuyorlar, biz onların yanına gidiyoruz. Bir çay içme vakitlerinde bütün işlemlerini halledip yolcu ediyoruz. Amacımız hiç bekletmeden, en kısa zamanda işlerini tamamlamak. Her türlü hizmet için gelebilirler. Ama aslında gelmelerine bile gerek yok. ‘Halk Masası’ sadece kabul masası değil telefonla da işlemlerini halledebilirler. ‘Halk Masası’ Telefon Hattı var ve buradan aradıklarında halledebiliyorlar, bir de Halk Whatsapp hattımız var. Buraya gelen tüm şikayetler de kısa sürede çözülüyor ve geri bildirimde bulunuyoruz. Tüm vatandaşlar yararlanabiliyor, illa gelmesine de gerek yok. Gelemeyen vatandaşların biz de ayaklarına gidebiliyoruz.”
 
Gizem Tuğçe BAYHAN