Sağlıklı Turizm Sertifikasyonu alabilmek için birçok tesis yerlerini hazırlarken, genelge kapsamında da yeni maddeler açıklanmaya devam ediyor.
 
Çanakkale’deki turizm işletmelerinin bu süreçte uyum sağlamak ve hijyenik bir ortam sunmak adına hızla çalıştığını belirten Çanakkale Turistik Otelciler Derneği(ÇATOD) Başkanı Armağan Aydeğer, müşterilerin karşılaşacağı yenilikleri anlattı. Aydeğer, “Pandemi sürecinde, Bilim Kurulu'nun yapmış olduğu tavsiyeler eşliğinde hem Turizm Bakanlığımız hem İçişleri Bakanlığımız, tüm konaklama tesisleri, yeme içme alanları, hamam, sauna, SPA gibi alanlara ilişkin genelgelerini hızlı bir şekilde güncelleyerek yayınlıyorlar. Bu birkaç gün içerisinde seyahati ve konaklamayı ilgilendiren yeni detaylar ortaya çıktı. Sağlıklı Turizm Sertifasyonu ile alakalı detaylarda Turizm Tanıtma Ajansı'nın yayınlamış olduğu kriterler devam ediyor ama genelge ile ilgili, yani tüm konaklama ve yeme içme işletmelerinin, havuz, SPA, hamam gibi alanlarla ilgili genelge güncellenerek yeni maddeler kondu” dedi.
 
SOSYAL MESAFEYİ GÖZETEN YERLEŞİM PLANLARI
“Hem genelge için hem de Sağlıklı Turizm Sertifası için genel olarak sosyal mesafeyi gözeten yerleşim planları, servisin sosyal mesafeye uyumlu bir şekilde yapılması” diyen Aydeğer, şu şekilde sıraladı: “Açık büfelerde cam ya da cam seperatör bariyerler, servis personelinin maske ve siperlik kullanımı, eldiven ile servis yapması, cam seperatörlerin arkasından ilgili aşçılar tarafından hizmetin sunuluyor olması, iki masa arasında minimum mesafe bir buçuk metre, iki sandalye arasında 60 santim, masada dezenfektan bulunması ve aynı zamanda tüm ortak kullanım alanlarında kapasite bilgilendirilmesi, alan girişlerinde dezenfeksiyon üniteleri, konaklama tesislerinin girişlerinde ateş ölçümü ile misafirlerin ateşlerinin kaydının tutulması, 38 ve üzeri ateş durumunda ilgili sağlıklı kuruluşla irtibat sağlanarak ilgili kişinin izolasyon bölgesine alınması, özellikle havuzlarda plajlarda şezlonglar arası mesafe bir buçuk metre olarak belirlendi. Ayrıca tüm masalarda hizmet öncesi ve sonrası dezenfektanlarla ilgili alanlar silinmesi, tuzluk, karabiberlik gibi malzemelerin mümkünse tek kullanımlık olması, oda temizliklerine geldiğimizde sık olarak kullanılan klima, televizyon kumandası, anahtarlıklar, kapı kolları gibi alanların dezenfektanlarla hassas temizlik yapılacak. Ortak tuvaletlerdeki lavabolardan çöp kutularına kadar en az iki saat arayla dezenfeksiyon solisyonu ile temizlenmesi gibi uygulamalar belirlendi.”
 
“BÜYÜK BİR EMEK HARCIYORLAR”
Aydeğer, “Temel dört tane nokta var; hassas dezenfeksiyon ve hijyen uygulamaları, sosyal mesafe ve buna bağlı olarak maske, siperlik gibi ekipmanların kullanımı, misafirlerin ateş ölçerlerle durumunun kontrol edilmesi ve misafirin işletme içerisinde alınan prosedürle ilgili bilgilendirmelerin yapılması, dolayısıyla işletmelerin bu konuda yazılı bilgilendirme üretmeleri ve son olarak personelin eğitimi ve bu konuda sürekli bilgilendirilmesi, sürecin takip ediliyor olması. Bunlar genelgenin bütününe baktığımızda hem de Sağlıklı Turizm Sertifikası bütününe baktığımızda temel prensipler bunlar üzerine kurulu. Çanakkale'deki turizm işletmelerimiz bu konuda oldukça hassas bir şekilde çalışmalarını yürütüyorlar ve sezon içerisinde misafirleri ağırlamak için büyük bir emek harcıyorlar” ifadelerini kullandı.
 
“AÇIKLANAN GENELGELERİ İŞLETMELERİMİZ EKSİKSİZ BİR ŞEKİLDE GERÇEKLEŞTİRİYOR”
Aydeğer, sürecin zor olduğunu belirterek, “Halihazırda Haziran ayında açılmış olsa da talep yoğunluğu yok. Temmuz ve Ağustos aylarında olası bir hareket bekleniyor. Süreci hep birlikte gözlemliyor olacağız ama bu süreç içerisinde tüm işletmelerimiz elindeki imkanları en üst seviyede kullanacağından kimsenin kuşkusu olmasın. Çanakkale otellerimiz bu anlamda son derece hassas ve duyarlı işletmeciler. Bu nedenle hem Çanakkaleli tüketicilerimiz hem de yurtiçindeki tüketicilerimize söyleyeceğim en önemli konu, Çanakkale'deki konaklama tesislerinden alacakları hizmetlerden emin olabilir. İki aydır bu sürece adapte olabilmek için yoğun emek harcıyorlar. Açıklanan genelgeleri işletmelerimiz eksiksiz bir şekilde gerçekleştiriyor. Onun için vatandaşlarımız gönül rahatlığı içerisinde konaklama, yeme içme hizmetlerinden faydalanabilirler” dedi.
 
Gizem Tuğçe BAYHAN