Konuyla ilgili çalışma yapan Ticaret Bakanlığı , Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikte değişikliğe gitti. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Körfez BTK Başkanı Ahmet Çelik, bu düzenlemelerle ilgili açıklamalarda bulundu.
 
Koronavirüs salgınının olumsuz etkilerini en önde hisseden turizm sektöründeki seyahat acentaları, daha önceden satış yaptığı paket turları ile ödenen uçuş bedelleri, konaklama harcamalarının gibi giderler sonrasında salgından dolayı turların ertelenmesinin veya iptal olması ardından paranın iade istenmesi noktasında çok fazla zorlukla karşılaştı. Şu anda ekonomik anlamda geliri kesilen seyahat acentalarının, müşterilerinin iade taleplerini karşılayamaması ve işlerinin risk altına girmesi sonrasında Ticaret Bakanlığı bir çalışma gerçekleştirerek, Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği’nde değişikliğe gitti.
 
“SEYAHAT ACENTALARIN BÜYÜK BİR MAĞDURİYETİ VARDI”
Bu değişiklik kapsamında açıklamalarda bulunan TÜRSAB Körfez BTK Başkanı Ahmet Çelik, bu anlamda çalışma yapan Ticaret Odalarına teşekkür etti. Çelik, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, “Türkiye seyahat acentaları, Türkiye’de yaptığı yurt içi ve yurt dışı turlarda, tur sattığı müşteriler eğer turu satın aldıktan sonra, iptal etmek isterse seyahat acentalarına başvurup, yurt içinde ve yurt içinde uçaklı veya trenli turu, iptal etmek istediğini belirtiyordu. Fakat seyahat acentası müşterilerden topladığı kaporalarla daha önceden, konaklayacak otellere, seyahat edilecek hava yollarına veya tren firmalarına ödemeler yapıyor ama müşteriler kaporalarını geri istediğinde acenta kesintiye gitmesi gerektiğini söylediğinde, müşteriler bunu kabul etmeyip Tüketici Hakem Heyeti ve noter kanalıyla ödediği paranın tamamını iade alıyordu. Burada seyahat acentaları büyük mağduriyet yaşıyordu çünkü topladığı kaporalarla, seyahat acentaları da tedarikçilere konaklama, ulaşım ve rehberlik gibi hizmetlerin ödemelerini yapıyordu. Dolayısıyla bu konuyla ilgili Türkiye’deki seyahat acentaların büyük bir mağduriyeti vardı” dedi.
 
TÜRSAB’DAN TİCARET ODALARINA TEŞEKKÜR
Çelik, “TÜRSAB olarak bölgemizdeki Ticaret Odalarının desteğini alarak Türkiye çapında bir kampanya başlattık. Ticaret Odaları başkanları ve yönetimleri, Ticaret Bakanlığına seyahat acentaları ile ilgili resmi bir yazı yazdılar ve burada büyük bir mağduriyet olduğunu ve bu mağduriyetin giderilmesi ile ilgili seyahat acentalarına destekte bulunulması gerektiğini bakanlığa bildirdiler. Ticaret Bakanlığı da geçtiğimiz hafta içi bir düzenlemeye gitti ve bu düzenleme ile seyahat yasağının kaldırıldığı günü takip eden 74.günde ödemelerin müşterilere geri yapılabileceğini ifade etti. Birçok seyahat acentası, işletmecisi bu anlamda mağduriyeti giderilmiş oldu. Biz de Çanakkale Ticaret Odası’na ve Balıkesir Ticaret Odasına bu kıymetli desteklerinden ötürü TÜRSAB adına teşekkür ederiz” ifadelerini kullandı.
 
Gülçin AKIN