İl Özel İdaresi ve Çanakkale Valiliği bünyesinde başlatılan ve Koronavirüsü salgınından dolayı evinden çıkamayan 65 yaş ve üstü ile kronik hastalığı bulunan vatandaşlara her türlü konuda yardım etmek amacıyla kurulan Vefa Sosyal Destek Grubu, Çanakkaleli vatandaşlar için 24 saat çalışıyor. Tüm il genelindeki vatandaşlara yardımcı olmaya çalışan destek grubu gönüllü vatandaşlar ile birlikte hareket ediyor. 112, 155 ve 156 çağrı merkezlerine gelen başvuruları değerlendiren Vefa Sosyal Destek Grubu İletişim Merkezlerinin çalışma sistemi hakkında bilgi veren Çanakkale Vali Yardımcısı ve İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Abdullah Köklü, vatandaşların tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçladıklarının altını çizdi. Vali Yardımcısı Köklü, merkezle ilgili verdiği bilgilerde, “24 esasına göre personelimiz fedakâr bir şekilde çalışıyor. Aile Sosyal, AFAD, sağlık, emniyet, jandarma, sahil güvenlik, il özel idaresi, belediye tüm kurumlarımızla burada herkesin kendi kurumunun işine göre hizmet vermeye gayret ediyoruz” ifadelerini kullandı.
 
“HANGİ KONUYLA ALAKALI DESTEK İSTİYORLARSA O BİRİME YÖNLENDİRİLİYOR”
Ana üç grup şeklinde çalıştıklarını söyleyen Köklü, “Öncelikle vatandaş bizi aradığı zaman, örneğin sağlık ile ilgili bir sorunu varsa buradaki sağlık görevlilerine yönlendiriliyor. Eğer yardım ile ilgili bir konu varsa vakıf, sosyal yardımlaşma ve bizim Vefa Grubunun yardım grubuna yönlendiriliyor.  Emniyet, jandarma, seyahat izni ile ilgili ise o görevlilerimiz çağrıyı karşılıyor. Su ve benzer problemler olan çağrıları ise belediye karşılıyor.  Cumhurbaşkanımız ve İç İşleri Bakanlığımızın talimatları bu şekilde. Biz de valiliğimiz başkanlığında vatandaşlarımıza hizmet vermeye gayret ediyoruz.  Vatandaşlarımız 112’yi aradığında hangi konuyla alakalı destek istiyorlarsa o birime yönlendiriliyor. Bazı vatandaşlarımız ise sadece danışma veya bilgi almak istiyor. Onlara da buradan cevap veriliyor” şeklinde konuştu.
 
“GIDA DAĞITIMININ İKİ YÖNÜ VAR”
“112, 155, 156 gibi bilinen numaralar arandığı zaman, otomatik olarak buraya düşüyor” diyen Köklü, “Sokağa çıkma yasağı bulunan 65 yaş üstü vatandaşlarımız bizi arıyor ve bize diyor ki ‘Ben bankadan maaşımı çekmek istiyorum.’ Biz de o vatandaşın adresine giderek, gerekli imzayı alıp bankadan parasını çekip teslim edip, ihtiyacını görmüş oluyoruz. Gıda dağıtımının ise iki yönü var. Birincisi, ücreti mukabilinde bizden hizmet alan vatandaşlarımız var. Örneğin vatandaş,  bizi arıyor, biz de evine araba ile arkadaşları gönderiyoruz. Orada bize ücretini ve listesini veriyor. Arkadaşlarımız da en hızlı şekilde alışverişini yapıp faturası ile beraber istediklerini vatandaşa veriyorlar.  İkinci grubumuz ise muhtaç olan vatandaşlar var. ‘Ben muhtacım’ diye kendisi de arayabilir veya sosyal yardım listemizde adı varsa, biz kendiliğinden ihtiyacı olan insanlara ulaştırıyoruz veya bu süreçte işsiz kalmışsa, gelirlerinden mahrum kalmışsa, ilimizden bize ulaştırılan yardımseverlerin paketlerinden teslim ediyoruz” diye anlattı.
 
“BİR AİLEYİ BİR AY İDARE EDECEK KADAR GIDA VAR”
Köklü, gıda paketlerinin içeriğinden bahsederek, “Paketlerde, bizim hesaplamalarımıza göre bir aileyi bir ay idare edecek kadar kuru gıdamız var, 17 kalem. Zeytin, peynir gibi malzemelerin yanı sıra Kızılay’ın da bize verdiği kavurma var. Temizlik ürünlerine de önem veriyoruz. Bu süreçte en önemli ihtiyaç olan temizlik ürünlerimizi de ihtiyacı olan aileler ulaştırıyoruz. Bazılarının arayıp dönen olmamasının nedeni; bazen anormal bir yüklenme oluyor. Bir günde çok fazla talep oluyor. Arkadaşlarımız onları not alıyor. Örneğin bugün cevaplandıramadığımız vatandaşlarımız için bir arkadaşımızı görevlendiriyoruz ve cevaplandıramadığımız çağrılar ile vatandaşları tekrar arayıp taleplerini dinliyoruz. Bazı vatandaşlarımız numarayı düşürmemiş olabilir veya ihtiyaçlarını anlatmamış olabilir. Ama ihtiyaçlarını bize net anlattığı sürece arkadaşlarımız gerekli yönlendirmeleri yapıyorlar” dedi.
 
“REÇETE YAZDIRMALARINDA VATANDAŞLARIMIZIN ÇOK CİDDİ TALEPLERİ OLUYOR”
Köklü, “Fedakar ekip burası. Biz burayı yönetmeye çalışıyoruz. Elimizden geldiği kadar aksaklıklar olunca çözmeye çalışıyoruz. Üst düzey bir müdürü aramak gerekiyorsa, devreye giriyoruz. Örneğin sağlık hizmetinde, mesela reçete yazdırmalarında vatandaşlarımızın çok ciddi talepleri oluyor. Hem reçetesi yazılıp evrakının alınması gerekiyor ve bazen de hızlandırılması gerekiyor. Biz de bu süreci hızlandırıyoruz.  Vatandaşımız bizden ne istiyorsa elimizden geldiği kadar, devletin varlığını, devletin gücünün onların yanında olduğunu hissettiriyoruz sayın valimizin başkanlığında, tüm kurumlarımızın koordinasyonluğunda. Burada sadece bir kurum çalışmıyor. İldeki tüm kurumlar, sivil toplum örgütleri, bağışta bulunan ticaret odamızdan, özel sektör kuruluşlarına kadar, hayırseverler de bize bağışta bulunuyorlar. Asıl vatandaşımızla birebir muhatap olan bu arkadaşlarımız sayesinde ilimize hizmet ediyoruz” şeklinde anlattı.
 
“1200 HANEMİZE ULAŞTIK”
“Vefa Sosyal Destek Grubu, ilçe ile ilgili bir çağrı düştüğü zaman, ilçede de 24 saat esasına göre aynı sistemle çalışan merkeze aktarıyor” diyen Köklü şunları söyledi: “Kaymakamlarımız liderliğinde, onlar da fedakarca cansiperane vatandaşlarımız için çalışıyor. Bize gelen verilerden anlıyoruz ki ilçelerdeki Vefa Sosyal Destek Grupları ile vatandaşlarımız ihtiyaçlarını gideriyorlar. Şu ana kadar yardımlarımız 1200 hanemize ulaştık. Ama bu hizmetimiz devam edecek.  Devletimiz ve milletimizin birliği ile inşallah bu süreci atlatacağız. Atlatıncaya kadar da desteklerimiz devam edecek. Cumhurbaşkanımızın başlattığı kampanya ile maddi destek verilirken, biz de Vefa Destek Grubu olarak gıda desteği veriyoruz” dedi.
 
Gizem Tuğçe BAYHAN