Dokuz günlük Ramazan Bayramı tatili bugün itibariyle başladı. Tatilcilerin bu zaman dilimini fırsat bilip Ege ve Akdeniz bölgelerine seyahatleri sırasında Avrupa’dan Anadolu’ya geçişlerinde en önemli noktalardan birisi yine Çanakkale Boğazı olacak. Kentin gözde cazibe merkezlerinden Gökçada, Bozcaada’nın yanı sıra Assos’da tatilcilerin dokuz günlerini geçireceği yerlerin başını çekiyor. Bugün itibariyle yola koyulması beklenen tatilciler, deniz ulaşımında Çanakkale-Eceabat, Gelibolu Lapseki, Gelibolu-Çardak ve Çanakkale-Kilitbahir hatlarını kullanarak geçişlerini yapacak. Tatil sona erdiğinde de binlerde araç bu kez ise dönüş yolunda olacak. Genellikle her bayram tatilinde görmeye alışık olduğumuz uzun araç kuyrukları, iskelelerde oluşan yoğunluk ve bu durumun şehir içi trafiğine olumsuz yansımaları yine olası bir beklenti. Bu alanlarda olumsuzlukların yaşanmaması adına Çanakkale şehir iskelesinde Gestaş, iskeleye giden yollarda ise belediye adeta son günlerde seferberlik ilan ederek çalışmalarını hızlandırdı. Bu kapsamda deniz ulaşımını hızlandırmak ve bekleme sürelerini azaltmak için bir takım düzenlemeler yapıldı. 
Gestaş bayram tatili süresinde maksimum sayıda gemi ile Çanakkale Boğazında hizmet verecek. Çanakkale şehir iskelesinde bir gişe daha aktif hale getirilerek, araçların biletli geçişleri için gişe sayısı 3’e çıkarıldı. Aşırı yoğunluklar oluşması halinde saatsiz seferler de devreye girecek. Eceabat ve Kilitbahir’in yanı sıra tatilcilerin Çanakkale merkezine ulaşacağı Lapseki’de de yine şirket tarafından gerekli tedbirler alındı. Deniz tarafında durum böyle iken karada ise belediye özellikle son bir haftadır hummalı bir çalışma yürütüyor. Şehir iskelesine giden yolda ve bağlantı alanlarında trafiği rahatlatmak için düzenlemeler yapıldı. İskelenin hemen girişinde bulunan yaya yolu kaldırılarak yeri değiştirildi. Araçların bilet almak için durakladığı gişelerin hemen önünde bulunan yaya yolu daha geriye alınarak orada oluşabilecek sıkışıklığın önüne geçildi. Ayrıca iskele meydanından geçiş yapacak yayaların sadece yaya yolunu kullanabilmeleri adına bölgeye cam barikatlar yerleştirildi. Böylelikle kuyruklarda araçların ilerleyişi esnasında herhangi bir kazaya sebebiyet olamaması için yayaların güvenliği de düşünülmüş oldu. Yine iskelede bulunan duraklama cepleri ile taksilerin konuşlandığı bölgelerde de çeşitli düzenlemelere gidildi.

İsmail ŞEN