Reklam

Bayramda Beslenme Nasıl Olmalı

.

104 0

Dilvin Altıkardeş

Dilvin Altıkardeş

Bayram beslenmesinde aşırı ve fazla yağlı beslenme ile kişilerde gaz, hazımsızlık, mide bulantısı gibi sindirim sistemi rahatsızlıkları ortaya çıkabilir. Özellikle bayramlarda hamurişi tatlıların gereğinden fazla tüketilmesi durumunda vücudun yağ ve kolesterol seviyesi yükselebilir. Özellikle ailesinde hipertansiyon, kalp hastalığı, kalp damar hastalığı, diyabet gibi kronik hastalık ve mide rahatsızlığı olan bireylerin bu konuda daha dikkatli olmaları gerekir.

  • Bayram süresince kalabalık ve oldukça keyifli olan aile yemeklerinin olması alınan besin miktarını arttırır, fakat bir ay süresince gündüzleri aç ve boş kalan mide de 3 günlük bayramda dikkat edilmezse ciddi ölçüde travma oluşur. Bu nedenle mideyi bu tür bir travmaya maruz bırakmamak için öğünler az ve sık olmalıdır, ağır yemeklerden mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.
  • Bayramlarda vazgeçemediğimiz hamurlu ve kızartılarak yapılan tatlıların yerine, daha hafif olan sütlü ve meyveli tatlılardan tüketmek daha doğru bir seçim olacaktır.
  • Çikolata, lokumlar, şekerlemelerin yerine kuru meyvelerden tüketmek veya ikramlık hazırlamak da aşırı tatlı tüketiminden kaçınmak için önemlidir.
  • Bayramın ilk günlerinde ve bayramdan sonra ağır tatlılar ve ağır yemekler yerine sebze yemekleri ve meyveler tüketilerek midenin yavaş yavaş eski düzenine geri dönmesi sağlanmalıdır


Etiketler; #beslenme
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.