Dardanos yerleşkesinde iki gün ve iki oturum olarak toplamda 145 hastane personeline düzenlenen eğitim seminerine, hastane personelinin yanı sıra idari ve yönetim kadroları da katılım gösterdiler. İlk oturuma hastane başhekimi Prof. Dr. Ohkan Akdur da  konuşmacı olarak katıldı.
ÇOMÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi Hasta Hakları Birim Sorumlusu ve Hastane Psikoloğu Serhat Sağsöz ilk oturumda katılımcılara, hasta hakları ve hasta sorumlulukları hakkında bilgiler verdi. Bu konular çerçevesinde dikkat edilmesi gerekenler, yapılan yanlışlar ve hataların ne gibi sonuçlar doğuracağını, bu ortaya çıkan olumsuzlukların yaşanmaması için personelin nelere dikkat etmesi gerektiğini, dikkat edilmediğinde karşılaşılacak olumsuz sonuçlara değinerek gerekli tedbir ve düzenlemelerin yapılması gerektiğine dikkat çeken Sağsöz, bu ortaya çıkan sorunların genellikle iletişim eksikliğinden kaynaklı olduğunu belirtti.
İkici oturumda ise Biga iktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Umut Eroğlu tarafından ‘Etkili İletişim Becerileri’ adlı seminer gerçekleşti. Seminerin ana konusu hasta ve hasta yakınları ile olan iletişim sorunları ve karşılaşılan sorunlara değinilerek bunların minimuma indirilmesi için yapılacak ve uygulanacak yöntemlere yer verildi. Yrd. Doç. Dr. Umut Eroğlu yaptığı sunumda, “Öfke ile başa çıkabilme ve hastaları sakinleştirebilmek çok önemlidir. Öncelikle onları anlamayı denemek, empati (duygudaşlık) yaparak onlara yardımcı olabilmeliyiz. Sorunun kaynağını ve ne zaman çözüleceğini onlara söylemek hasta ve hasta yakınlarının sakinleşmesinde ki en önemli faktördür. Hastaya sorunun çözülebileceğini söyleyerek onlara pozitif yaklaşmalı ve asla hastayı suçlayıcı tarzda bir tavır takınmamalıyız. Saygı çerçevesinde hanımefendi veya beyefendi şeklinde hitap edilerek abla, teyze, abi gibi samimi ifadelerden uzak durmamız gerekir zira aradaki mesafeyi koruyamadığımızda suiistimaller kaçınılmaz olacaktır. Pozitif düşünceye odaklanmak iletişimi geliştirmeye yardımcı olacaktır. Bu konularda zayıf olduğunuzu düşündüğünüz yönlerinizi geliştirip, güçlü olduğunuz yönleri öne çıkarmanız hasta ve hasta yakılarıyla sorunların çözülmesinde size yardımcı olacaktır. Çalışmış olduğunuz hastane iyi tanımak, kaç bölüm ve poliklinik olduğunu bilmek ve gerektiğinde bu bilgileri hastalara yardımcı olacak şekilde kullanmak önemlidir. Hasta yönlendirmelerinde bu bilgilerin size faydası olacağı gibi sorunu kısa bir sürede çözmek içinde hasta memnuniyeti ve hastayı gereksiz zaman kayıplarından kurtaracak ve hastane hakkındaki düşüncelerini pozitif yönde etkileyecektir. Bu durumlarda karşılaştığınız sorunları not alın ve gerekli mercilere bildirerek her ay en az iki sorunu çözmeye çalışın, göreceksiniz ki bunlar hastalarda iyi izler bırakacaktır” dedi.
Seminerin sonunda hastane çalışanlarından yazılı söz alan ve ilk ay burada öğrenilenlerin uygulamaya konulmasıyla iyi bir başlangıç olacağını dile getiren Yrd. Doç. Dr. Umut Eroğlu, keyifli, eğlenceli ve samimi anlatımıyla seminere katılanların büyük beğenisi kazandı. Katılımcılara sertifikalarının verilmesiyle seminer son buldu.