Sabah erken saatlerde 1915 Çanakkale Köprüsü KGM binası incelemelerinin ardından kameraların karşısına geçen Bakan Karaismailoğlu açıklamalarda bulundu. Tarihi bir ana tanıklık ettiklerini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, 318 metrelik kulelerin üzerine yerleştirilen 16 metrelik mimari amaçlı top mermileriyle 1915 Çanakkale Köprüsünün ‘dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü’ olarak tarihe geçtiğini ifade etti.
 
75 ton ağırlığında ve 4 parçadan oluşan çelik top mermisi figürü ile kule yüksekliği 334 metreye ulaştığını belirten Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Bakanlık olarak hayata geçirdiğimiz tüm projelerin ülkemizin geleceğinde büyük pay sahibi olmasının gururunu taşıyoruz. Projelerimiz, eserlerimiz ve hizmetlerimiz, Türkiye Yüzyılı’na sağlam adımlarla ilerleyen güzel vatanımızın yolunu açıyor. Son 20 yılda ulaştırma ve iletişim alanında nice başarılara imza attık. 1915 Çanakkale Köprüsü gibi nice dev eseri ülkemizin ticaretine, turizmine kazandırdık. Hiç şüphesiz 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’da bakanlığımız tarafından hayata geçirilen en müstesna projelerinden biridir.  Ülkemize sağladığı ve sağlayacağı faydaların yanı sıra dünyanın hizmetine sunduğumuz bir mühendislik başarısıdır. Ülkemizin, yetişmiş insan gücümüzün yüz akıdır. Feribotla 30 dakika sürmesi gerekirken ,kuyruklar nedeniyle veya denizin ve havanın müsade ettiği  zamanlarda çoğu zaman saatler süren, Çanakkale Boğazı'ndan geçiş artık 6 dakikada tamamlanıyor. 100 km uzunluğundaki Malkara Çanakkale otoyolumuz sayesinde, eski yola nazaran yolumuz 100 km kısaldı. Ayrıca; Köprü’müzün Ege’ye ve Akdeniz’e açılan kapısı Ayvacık-Küçükkuyu yolu ile Troya-Assos tünellerini de hizmete açarak Çanakkale ve Ege’ye ulaşımın lojistik karayolu altyapısını güçlendirdik. Çanakkale’nin güneyinde, özellikle yaz aylarında yoğunlaşan Kazdağları trafiğini düzenlemek için Ayvacık- Küçükkuyu arasında kalan kesimi de bölünmüş yol hâline getirdik. Trafiğin güvenli hale gelmesiyle kavuşmalar hızlandı, yol stresi bitti. Yerine konfor geldi, huzur geldi. Çanakkale - İzmir ve Çanakkale - Balıkesir Yolu’nda bölünmüş yol bütünlüğü sağlayan Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ve Troya -Assos tünellerini inşa ettik. Böylece onlarca keskin virajı barındıran Kaz Dağları’nı sürücülerin korkulu rüyası olmaktan çıkardık. Ulaşım süresini 50 dakikadan 5 dakikaya indirdik. Bundan böyle Kaz Dağları’nın eşsiz doğası, temiz havası korunacak; Çanakkaleliler, yerli yabancı turistler ve nakliyeci vatandaşlarımız de yolun konforundan ve doğanın güzelliklerinden yararlanacak” diye konuştu.
 
“SEYİT ONBAŞI’MIZA BU VATANI EMANET ETTİĞİ GELECEK NESİLDEN BİR SELAM”
İlk, en ve rekorların projesi 1915 Çanakkale Köprüsünün Türkiye’nin simge yapılarından birine dönüştüğüne dikkat çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu şöyle devam etti; “ Çanakkale köprümüz, toplam geçiş uzunluğu 4 bin 608 metreye ulaşmaktadır. Köprümüzün bir diğer önemli özelliği de dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri olmasıdır. Köprümüzün 318 metrelik çelik kuleleri de Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı 18 Mart 1915’e birer saygı nişanıdır. Kulelerinin kırmızı beyaz rengi al bayrağımızı temsil etmektedir. Gurur ve mutlulukla açıklamak istiyorum ki; şu anda hep beraber tarihi bir ana tanıklık ediyoruz. 318 metrelik kulelerin üzerine yerleştirilen 16 metrelik mimari amaçlı top mermileriyle 1915 Çanakkale Köprüsü, dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olarak da tarihe geçmiştir. 75 Ton ağırlığında ve 4 parçadan oluşan çelik top mermisi figürü ile kule yüksekliği 334 metreye ulaştı. Çanakkale Savaşı’nın kahramanlarından Seyit Onbaşı’mızı unutmamız mümkün değildir. Bildiğiniz gibi kahramanımız, top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayarak kundağına yerleştirmeyi başarmış ve Birleşik Krallık'a ait Ocean zırhlısını dümenden vurarak kontrolden çıkmasına ve bir mayına çarpıp batmasına sebep olmuştur. O nedenle bu top mermileri sıradan figürler değildir. Seyit Onbaşı’mıza bu vatanı emanet ettiği gelecek nesilden de bir selamdır. Bu vesileyle de tüm aziz şehitlerimizi minnetle yâd ediyor, yüce Allah’tan rahmet diliyorum. 1915 Çanakkale Köprüsü ile Çanakkale’miz de ülkemiz şanlı tarihine ve Türkiye Yüzyılı’na yaraşır bir esere kavuştu. Vatan şairi Mehmet Akif’in ‘Var mı ki dünyada eşi?’ dediği Çanakkale Destanı’nın hatırasına yakışacak bu emsalsiz abide hepimiz için bir gurur vesilesidir. Yapım çalışmalarında gösterilen üstün başarı ile projemiz, sözleşme tarihinden 1,5 yıl önce tamamlandı. Bu sayede 628 milyon Euro tasarruf elde ettik. Sadece bu proje dahi Kamu-Özel İşbirliği ile yapılan Yap-İşlet Devret projelerinin ülkemize, milletimize büyük faydalarının önemli bir örneğidir. Günlük sığ siyasi tartışmaların aksine, vizyon sahibi olmayı gerektiren, Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çerçevesinde hayata geçirdiğimiz ulaştırma ve altyapı çalışmalarımızla 2053 vizyonumuzun ve Türkiye Yüzyılı’nın altyapısını, kısacası Türkiye’nin, gençlerimizin aydınlık geleceğini şimdiden hazırlıyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü; Vatan ve millet sevgisinden yoksun, Ata mirasına sahip çıkmayı beceremeyenlere yeni Türkiye’nin mesajıdır. Ecdadımıza saygı, geleceğimize armağandır. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğindeki bizlerin; milleti için yatırım yapmaya, hizmet getirmeye, Türkiye’yi muasır medeniyetler seviyesinin de üzerine taşımak için hiçbir engel tanımayacağının; Türkiye’nin bölgenin lider ülkesi olacağının, en büyük göstergesidir.”
 
Bakan Karaismaioğlu’na köprüdeki incelemelerinde ali İlhami Aktaş başta olmak üzere, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bursa Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir, Lapseki Kaymakamı Emre Öztürk, ilçe ve belde belediye başkanları, siyasi parti temsilcileri ve kurum müdürleri de eşlik etti. Basın açıklamasının ardından Bakan Karaismailoğlu, Vali İlhami Aktaş ve beraberindeki heyetle, 318 metrelik kulelerin üzerine yerleştirilen 16 metrelik top mermileri ile dünyanın en uzun kulelerine sahip asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü Avrupa Güney Kulesinde incelemelerde bulundu.
 
Ersan KÜÇÜKKURU