GESTAŞ’ın tek rakibi olan ve boğaz hattındaki trafik yoğunluğunu rahatlatan GEL-ÇAR, iskelenin kapatılması ile işçileri ücretsiz izne çıkartma zorunda kaldı. Ekonomik krizin iyice derinleştiği bu dönemde şirkette çalışan Gelibolu ve Çardak’taki 100 civarında aile zor duruma düştü. İskelenin açılmaması durumunda bu işçiler işten çıkartılacak. Tamamı Çanakkalelilerin malı olan GESTAŞ, yanlış yatırım ve kötü yönetim nedeniyle hiç gündemden düşmedi. Bu sorunlar nedeniyle gündemde düşmeyen GESTAŞ, aynı zamanda Boğaz hattında da tek başına kalmak için büyük çaba harcadı. Bu da bilinen bir gerçek. Boğazda bazı hatları bünyesine katan GESTAŞ’ın tek rakibi Çardak ile Gelibolu arasında hizmet veren GEL-ÇAR kaldı. Son yıllarda da bu şirketi de kendi bünyesine katmak için büyük çaba harcadığı biliniyor. Bu yüzden iki şirket arasında uzun süredir gerilim yaşanıyordu.

Gerilimin devam ettiği dönemleler GEL-ÇAR’ın Gelibolu iskelesinde bir rampası iptal edildi ve sadece bir rampada hizmet vermesine izin verildi. Baskılar bununla kalmadı ve Çardak feribotların kalkış saati de sınırlandırıldı. Bu uygulamalar boğaz hattındaki trafiği de olumsuz etkiledi. Uygulama nedeniyle boğazda uzun kuyruklar oluşmuştu ve vatandaşlar tepki göstermişti. Tüm bu tepkilere rağmen geri adım atılmadı. Bu sorun devam ederken GEL-ÇAR’ın seferlerini tamamen durduracak bir adım daha atıldı. Çardak Feribot İskelesi’nin kullanım izninin sona erdiği gerekçesi ile Çanakkale Liman Başkanlığı tarafından kullanıma kapatıldı.

İSKELE İÇİN GİRİŞİMLER DEVAM EDİYOR
Boğaz hattının en önemli ulaşım yerlerinden biri olan ve yıllardır hizmet veren Çardak Feribot İskelesi’nin kapatılması birçok mağduriyet yarattı. Hem Gelibolu, hem Çardak’ta yaşanan mağduriyetin giderilmesi için birçok alanda girişimler sürüyor. Girişimlerin sonuç vermesi durumunda iskele açılacak ve mağduriyetler sona ermiş olacak.


Mustafa SUİÇMEZ