Son dönemde adeta art arda gelen akaryakıt zamları, toplu taşıma sektörünü kara kara düşündürüyor. Durumdan etkilenenler arasında yer alan Çanakkale Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi içinde bulundukları zor durumda kaldıkları hakkında, yolcu hasılatının yakıtın çok altında kaldığını ve buna diğer masraflar da eklendiğinde durumun her geçen gün kötüye gittiğini ifade etti.
 
Dünyada ve Türkiye’de Akaryakıt fiyatları sürekli artarken, Türkiye’de toplu taşıma faaliyetleri yapan, kesimler derinden etkileniyor. Durumdan etkilenenlerin arasında yer alan Çanakkale Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi içinde bulundukları zor durumda kaldıklarını dillendirerek, günlük yolcu hasılatının yakıtın çok altında kaldığını ve buna diğer masraflar da eklendiğinde durumun her geçen gün kötüye gittiğini ifade etti. Günlük yakıt masrafı 150 bin TL, günlük yolcu hasılatı 125 bin TL.120 kişi çalışıyor, diğer masraflar eklendiğinde ayda 500 bin TL içerideyiz. Batıyoruz”   Hızla artan akaryakıt fiyatları adeta kontak kapattı. Kısa sürede 20 TL’yi aşan akaryakıt fiyatları nedeniyle araçlarını otoparka çeken vatandaşlar, toplu ulaşma yöneldi. Her alanda olduğu gibi akaryakıt fiyatları toplu taşıma araçlarını da zor durumda bıraktı. Artan yakıt fiyatlarının ardından Ankara’da özel halk otobüslerinin kontak kapatma kararı almasının ardından gözler Çanakkale’deki Özel Halk Otobüsleri’ne çevrildi. Pandemi döneminden beri maddi açıdan zor durumda olan Çanakkale’deki özel halk otobüsleri, buna yakıt, yedek parça ve şoför masraflarındaki artış da eklenince otobüs sahipleri işin içinde çıkamaz duruma geldi.
 
Halk Otobüsler Kooperatifi Başkanı Hasan Ateş durumlarını tek kelimi ile özetledi; “Batıyoruz” Günlük yolcu hasılatının yakıtın çok altında kaldığını ve buna diğer masraflar da eklendiğinde durumun her geçen gün kötüye gittiğini söyledi. Ateş, “Bir günlük yolcu hasılatımız 125 bin TL. Bir günlük yakıtımız bile 150 bin TL. 120 kişi çalışıyor. Asgari ücret bile 4250 TL. bir lastik 6 bin TL. Geçen yıl 20 TL’den aldığımız yağ 70 TL oldu. Bir araç 30 milyon TL oldu. Bunlara servis, bakım ve diğer masraflar da eklendiğinde borç batağına saplanmış durumdayız. Bir ayda 500 bin TL içeri giriyoruz. Bir an önce buna çare bulunmalı. En başta ücretsiz binenlerin sayısı azaltılmalı. Haksız yere ücretsiz binenler var.” Diyerek acı tabloyu ortaya koydu. 



İbrahim Akın KAZANCI