Turizmde dijitalleşme üzerine yeni bir projeye adım atan ÇATOD, ICITECH firması ile imzaladığı protokol ile Çanakkale turizmine yeni bir katkı sağlamayı amaçlıyor. Çanakkale Turistik Otelciler İşletmeciler ve Yatırımcılar Derneği (ÇATOD)  Başkanı Armağan Aydeğer, konuyla ilgili yaptığı açıklamada düşünülen bu proje ile müşteri memnuniyetinin çok daha artacağını söyledi.
 
ÇATOD ORTAK PAZAR markasının yaratımı ve yeni proje uygulaması hakkında bilgi veren ÇATOD Başkanı Armağan Aydeğer, “Dijital dönüşüm bugün günümüzün en önemli konularının başında yer alıyor. Özellikle turizm alanında dijitalleşme bizlerin tüm sektör paydaşları adına çok önem verdiğimiz bir konu. Covid-19 ile beraber özellikle temassız uygulamalar ve yine misafirle olan ilişkinin teknolojisi vasıtasıyla temassız hale getirilmesi önem verdiğimiz konular başında,  dünya turizminde de bu anlamda çok önemli bir talep var. Bizler de üyelerimizin ve buradaki sektörümüzün rekabet avantajına artı değer katmamız için bir marka kurduk ÇATOD Ortak Pazar adı altında. Böylelikle yenilikçi teknolojilerle hızlı bir şekilde üyelerimizin buluşmasına aracı olmaya çalışıyoruz ve farklı tedarik zincirlerinde de avantajlı maliyetlere sahip olmak için protokol imzalıyoruz. Bu kapsamda ICITECH firması ile protokol imzaladık” dedi.
 
“OTELLE İLGİLİ BÜTÜN HİZMETLERE ULAŞABİLİYOR”
Mobil uygulama şeklinde düşünülen bu projenin içeriğinde neler olduğunu anlatan Armağan Aydeğer, “Bu dijital ürünün kapsamında olan konu; misafir otele geldiği zaman bir aplikasyon veya mobil uygulama üzerinden otelle ilgili bütün hizmetlere ulaşabiliyor ve aynı zamanda otel çevresinde bulunan, il içindeki tarihi, turistik, kültürel yeme-içme farklı alanlarla ilgili anlık, güncel bir şekilde sahip olabiliyor. Yine misafir telefonuna indireceği bu uygulama ile oteldeki farklı noktalarda bulunan karekodları okutabilecek ve bilgilere erişebilecek. Otelle ilgili Restoran, SPA gibi yerlerde herhangi bir hizmetin rezervasyonunu yapabilecek. Otel içindeki bir takım servis ve hizmetleri satın da alabilecek. Odasına bir yemek siparişi de verebilecek, otelde sunulan ekstra bir hizmeti de bu uygulama üzerinden satılan alabilecek” şeklinde anlattı.
 
“HERHANGİ BİR ŞİKAYETİNİ, OTELİN İLGİLİ BİRİMİNE UYGULAMA ÜZERİNDEN YAZABİLİYOR”
“Bir diğer önemli konu; bizlerin özellikle konaklama sektöründe en önemli konuların başında misafir memnuniyeti geliyor” diyen Aydeğer, “Büyük kitlesel turizm yerine daha küçük sayıda gruplarla oteller daha fazla ağırlamaya yapacaklar. Özellikle ‘repeat guest’ dediğimiz tekrar misafirde çok önem arz ediyor, bunun da tek kaynağı misafir memnuniyeti. Bu programın otellerimize ve bize artı değerlerinden bir tanesi, misafir bu uygulamayı indirdikten sonra otelle ilgili herhangi bir şikayetini, otelin ilgili birimine uygulama üzerinden yazabiliyor ve bunu yine otelin hem kat hizmetleri hem teknik servis hem otelin genel müdürüne kadar bu bilgi gidiyor ve hızlı bir şekilde otelin aksiyon alması için alan açılıyor. Misafir memnuniyetsizliği yaşayıp otelden ayrıldıktan sonra otelin haberi olmuyor, misafir o sorunu yaşadığı anda otelin anında bu soruna müdahale etmesi için bir imkan sağlanıyor. Aynı zamanda bu yaşanan olumsuzluğa bağlı olarak da otel doğrudan misafirle iletişime geçip misafire bunun karşılığında ekstra hediye bir hizmet verebilir ya da bedelini almayabilir. Böylelikle misafir memnuniyetini anında sorunları çözerek sağlayabiliyor” ifadelerini kullandı.
 
“MEMNUNİYETİNİN ARTMASI İLİMİZ TURİZMİN GELİŞMESİ AÇISINDAN ÖNEMLİ”
Otellerin misafir memnuniyeti konusunda gelişmesini çok önemsediklerini vurgulayan Başkan Aydeğer, “Çünkü bölgemize gelen insanların özellikle memnuniyetinin artması ilimiz turizmin gelişmesi açısından önemli. Bu ve benzeri teknolojide ürünler ile üyelerimizi tanıştırmaya, onların bu teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olabilmesi için çalışmaya ve bununla alakalı araştırmalar yapmaya devam ediyor olacağız. Bu bir başlangıç. ÇATOD Ortak Pazar markamızla birlikte bu benzerlikteki teknolojileri ve yine üyelerimizin sahip olmasında avantaj sağlayacak ürünlerimiz için yine burada anlaşmalar yapacağız. Üyelerin daha ekonomik ürünlere ulaşması için de bunları sağlamaya çalışacağız. Bu dijitalleşme süreci özellikle Türkiye Cumhuriyeti’nin 100.yılına gireceği 2023 yılında hedeflerinden bir tanesi. Bizler de kendi kurumumuz adına bu sürece katkı sağlamak için gayretlerimizi en üst seviyeden yapacağız” diye anlattı.
 
Gizem Tuğçe BAYHAN