Çanakkale turizminin gelişmesinde büyük katkıları olan Wilusa Turizm İstanbul’da düzenlenecek olan fuarda iç ve dışa pazar müşterilerine Çanakkale’nin değerlerini anlatma fırsatı bulacak.
 
Şehir turizminde önemli bir yeri olan, Çanakkale’nin yerli turizm markası olan Wilusa Turizm, İstanbul’da düzenlenecek olan EMITT Fuarı’na katılarak, burada ile daha fazla turist çekmeyi amaçlıyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Wilusa Turizm Sahibi Ahmet Çelik, “A grubu seyahat acentası olan Biga’da, Çanakkale Merkez’de, İskele’de, 17 Burda AVM’de ve Antalya Kaş’ta şubeleri olan bir firmayız. İşlerimizin çoğunluğu incoming olarak gerçekleşmekte ve bunlara ilave olarak da Çanakkale bölgesine Türkiye’den yani iç pazardan müşteri getiriyoruz. Dış pazardan da incoming şeklinde müşteri getiriyoruz. Ayrıca Çanakkale halkına da hizmet veriyoruz, Çanakkale çıkışlı turlar organize ediyoruz. Bu organizasyonlarımızın tamamını daha kaliteli, dünya standartlarında yapabilmek için Çanakkale’de biz turizmcilerin ihtiyacı olduğu altyapı gelişimleri artık sona erdi. Troya Müzesi bunun en önemli sonuçlarından bir tanesi” diye konuştu.
 
“HİÇBİR EKSİĞİMİZ KALMADI”
Çelik bu yatırımlara değinerek, “Alan Başkanlığı’nın Kumkale bölgesini Çanakkale Savaşları ile ilgili ihya edecek olması, Gelibolu Yarımadası’nda var olan Şehitlikler gezi bölgesinin olması ve bunlara yakın zamanda dalış turizminin eklenecek olması, Çanakkale şehir merkezinde günübirlik turlarda Hamidiye Tabyası ile Çimenlik Kalesi ile ve diğer şehir merkezindeki Troya atı gibi unsurların varlığıyla şehir merkezinde de artık günübirlik şehir turları yapmamıza olanak sağlıyor. Dolayısıyla Truva, Assos, Kazdağları, Gelibolu Yarımadası, şehir merkezi gibi hepsini bir araya getirdiğimizde çok kıymetli bir ürün yelpazesine sahip olduğumuzu görüyoruz. Aslında biz Çanakkaleli turizmciler olarak son dört yılda yapılanlardan dolayı Çanakkale’deki bütün kurum ve kuruluşlarına, sayın valimize, milletvekillerimize müteşekkir olmamız gerekir çünkü artık hiçbir eksiğimiz kalmadı. bundan sonra sadece bu vitrini alıp, iç pazarlardaki fuarlarda ve dış pazarlardaki fuarlarda  görücüye çıkarmamız gerekir” ifadelerini kullandı.
 
“ANADOLU’NUN KADİM BİR DEĞERİDİR TRUVA DİYEN BİR İSİM”
Wilusa isminin hikayesini anlatan Çelik, “Wilusa Troya bölgesinin eski ismi. Başındaki ‘w’u görenler  veya sonunda ‘usa’ yı görenler bizi Batı hayranı olduğumuzu düşünüyorlar ama aslında bizim  firmamıza bu ismi koymamızın nedeni, Korfmann’ın da yaptığı açıklamalardan anlaşılacağı gibi, bu bölgeye ilk gelenlerin doğudan geldiği ve Hitit tabletlerinde buranın Wilusa olarak isminin geçmesi, bu ismin Doğu’dan gelen insanların Troya’yı kurduğunu anlatan bir simge, ikon. Helenistek döneme, Yunanlılara ait değil ama Anadolu’nun kadim bir değeridir Truva diyen bir isim. Şirketimizin ismini de Wilusa koymamızın nedeni bu” dedi.
 
“ÖZELLİKLE TANITIM ORGANİZASYONLARINA GİRMEMİZ GEREKİR”
Çelik, “Wilusa turizm olarak, çalışanlarımız ile birlikte EMITT Fuarı’nda Çanakkale’nin vitrinini görücüye çıkarmak istiyoruz. İç pazar-dış pazar gelen bütün misafirlerimizi standımızda ağırlamak istiyoruz ve misafirlerimize en iyi şekilde bölgemizi tanıtmak istiyoruz. Bu vesile ile Çanakkale şehrimize daha fazla yerli yabancı müşteriyi, özellikle konaklama sayısını arttıracak şekilde getirmek istiyoruz. Dolayısıyla sokaktaki büfeciden tutun da pastaneye kadar, restorana kadar, kafeye kadar bütün Çanakkale esnafı iş yapmış olacak. Birlikte hareket etmiş olacağız. Dolayısıyla bunun geri dönüşünü hep birlikte, bu şehirde yaşayan, bu şehirde nefes alan insanlarla beraber göreceğiz. Bu çalışmalarımız hız kesmeden devam edecek. Sahip olduğumuz 2018 Troya Yılı ile son dönemin bütün gelişmelerinden sonra bizim özellikle tanıtım organizasyonlarına girmemiz gerekir ve bölgemizi en iyi şekilde her bir turizmci, belki de işini gücünü bu kısmını çok iyi organize etmeli ve çok iyi ayarlamalı. Çanakkale bölgesindeki bütün turizmciler bu fuarlara katılıp bölgemize en iyi şekilde tanıtmalı ve daha fazla insanın, daha fazla yerli turistin bölgemize gelmesi için gayret göstermesi gerekiyor” şeklinde konuştu.
 
“YERİNE GETİRMEMİZ GEREKEN ÇOK GÖREVİMİZ VAR”
“Avrupa’ya açılan kapıyız. Midilli seferleri ile feribot seferleri ile artık Avrupa’ya Asya’ya direkt uçuş hatta var” diyen Çelik, şunları söyledi: “Buradan Küçükkuyu’dan gemiye biniyorsunuz Midilli’ye gidiyorsunuz ve Midilli’den uçakla Atina’ya uçuyorsunuz ve Atina’da tüm dünyayla bağlantı sağlayabiliyorsunuz. Böyle bir şehirde yaşıyoruz. Dış pazarı şehrimize çekmekle ilgili tanıtıma, reklama inanılmaz bir ağırlık vermemiz gerekiyor. Özellikle dijital tanıtımda çok öne geçmemiz gerekiyor. Bizim de Çanakkale’nin yerel bir turizm markası olarak bölgemizin tanıtımı ile ilgili elimizi taşın altına koymaya devam edeceğiz. Yapacak çok ödevimiz var, yerine getirmemiz gereken çok görevimiz var. Şehrimizi turizm anlamında bizden sonra gelecek olan yeni nesle, yeni turizmci arkadaşlarımıza en iyi şekilde teslim etmeliyiz. Biz bu sloganla hareket ediyoruz.”
 
VALİ TAVLI, YENİ ŞUBEYİ ZİYARET ETTİ
17 Esas Burda AVM’de yeni bir şube açan Wilusa Turizmi geçtiğimiz gün Çanakkale Valisi Orhan Tavlı ve Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkan Yardımcısı Turgay Kılıç ziyaret etti. Bu ziyaretten duyduğu mutluluğu dile getiren Ahmet Çelik, “Çanakkale Valimiz Sayın Orhan Tavlı ve Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkan Yardımcısı Turgay Kılıç, AVM’de yeni açtığımız şubemizi ziyarete geldiler. Hem kahve içip sohbet etmek fırsatı yakaladık hem de erken rezervasyonlardan, şehrimize aldığımız taleple ilgili değerlendirmelerde bulunduk. Nasıl daha iyi bölgeyi tanıtabiliriz diye kendi içimizde istişare yaptık. Kendilerine bu nazik ziyaretten dolayı teşekkürü bir borç bilirim” diye konuştu.
 
Gizem Tuğçe BAYHAN