Fuarda Çanakkale’yi temsil ederek, şehrin dinamiklerini turizmcilere anlatan ÇATOD Başkanı Armağan Aydeğer ve TÜRSAB Körfez Bölge Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çelik, fuarda Çanakkale’nin değerlerini tanıttıklarını ve şehrin turizm destinasyonunu arttırmak adına ETS Tur ile önemli bir anlaşma yaptıklarını belirtti.
 
Yurdışından ve yurtiçinden turizm profesyonellerinin katıldığı ve üç gün süren 13. Travel Turkey İzmir Fuar ve Kongresi gerçekleşti. 20 bin metrekarenin üzerinde gerçekleşen fuar 43 ülke ve 36 ilden gelecek bin 300’e yakın katılımcısıyla başlayan fuarda acente ve tur operatörleri, oteller ve konaklama tesisleri, havayolu şirketleri, uluslararası destinasyonlar, sağlık turizmi, iş ve kongre turizmi, yat ve kruvaziyer turizmi, turizm merkezleri, konsolosluklar, birlik ve dernekler, turizm taşımacılığı, kongre ve ziyaretçi büroları, otel ekipmanları, alternatif turizm ve seyahat teknolojileri ile turizm medya kuruluşlarının yanı sıra valilikler, belediyeler, ticaret odaları ile kamu kurumları yer aldı.
 
ÇANAKKALE, TRAVEL TURKEY İZMİR FUAR’INDA
Çanakkale’nin önemli destinasyonlarını tanıtmak ve turizm noktalarını fuara katılan ziyaretçilere anlatmak amacıyla fuara katılan Çanakkale Turistik Otelciler Derneği (ÇATOD) Başkanı Armağan Aydeğer ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Körfez Bölge Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çelik, Travel Turkey İzmir Fuar ve Kongresi’ni değerlendirdi.
 
ÇATOD Başkanı Armağan Aydeğer, yaptığı açıklamada, “Türkiye’nin iki önemli turizm fuarlarından bir tanesi Travel Turkey İzmir Fuarı. Burada bizler Çanakkaleli turizmciler olarak ve Çanakkale Turistik Otelciler Derneği olarak bir 30 metrekarelik bir stant alanımız vardı. Bunun haricinde kendi işletmelerimizle buradayız. Çanakkale ilimizin turistik değerlerinin, başta Troya, Tarihi Gelibolu Yarımadası ve Assos olmak üzere adalarımız, Kazdağları’mız ve bölgedeki diğer alternatif noktalarımızın tanıtımını burada gerçekleştiriyoruz” diyerek düşüncelerini aktardı.
 
“ETS İLE ÇANAKKALE’NİN TANITIMI İLE İLGİLİ ÇOK ÖNEMLİ BİR ANLAŞMA İMZALADIK”
Ayrıca, fuarda ÇATOD olarak önemli bir işbirliği yaptıklarını ve Çanakkale’nin turizm tanıtımı açısından önemli bir değer olduğunu söyleyen Aydeğer, “Türkiye’nin önemli bir turizm fuarıdır. Özellikle yurtiçi seyahat acentalarının çok önemli uğrak noktalarından bir tanesi. Bu yıl ÇATOD olarak çok önemli bir işbirliğine imza attık. ETS tur ile birlikte geçtiğimiz Bursa Fuarı’nda yaptığımız ön protokol, İzmir Fuarı’nda daha güçlü bir hal aldı ve ETS ile Çanakkale’nin turizm alanında tanıtımı ile ilgili çok önemli bir anlaşma imzaladık. Bu çerçevede ETS Tur, Çanakkale’yi tüm Türkiye’de özellikle başta dijital mecralarda yoğun bir tanıtımını gerçekleştirecek. Aynı zamanda kendi portföyündeki yaklaşık 10 milyonun üzerindeki ziyaretçiye Çanakkale ile ilgili video içerikler gönderecek ve Çanakkale’nin turistik noktalarını tanıtacak. Bunun haricinde yine özellikle sosyal medya mecralarında yayınlamak üzere Çanakkale ile ilgili tanıtım videosu çekimi konusunda destek olacak. Yine aynı şekilde Çanakkale ilinin özellikle yurtiçi fuarlarda tanıtımına yoğun bir destek ve katkı sağlayacak. Bu ÇATOD olarak gerçekleştirdiğimiz çok önemli bir anlaşma Çanakkale turizmi açısından ve turizmi büyük bir enerji verecektir çünkü ETS Türkiye’nin en önemli tur operatörlerinin başında yer alıyor. Büyük bir tur operatörü tarafından tüm Türkiye’de tercih edilen bir destinasyon haline gelmek, buradaki tüm işletmelerin ve başta esnafımızın ve diğer alanlarımızın da bu işten önemli bir katkı sağlayacağı anlamına geliyor” diye konuştu.
 
“DIŞ PAZAR MÜŞTERİLERİNE YENİ TURİZM NOKTALARIMIZI ANLATTIK”
TÜRSAB Körfez Bölge Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çelik, ise fuarla ilgili, “13.kez kapılarını turizmci katılımcılar açan Travel Turkey İzmir Fuarı, bu sene daha fazla profesyonelin katıldığı, daha fazla turizmle iştirak eden, turizmle iç pazarda potansiyel getiren misafirlerin ziyaret ettiği bir fuar oldu. Geçen seneye göre daha iyi sonuç aldığımızı söyleyebilirim. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yurtdışı fuarlardaki sayıların azalması ile ilgili olan konunun bir daha değerlendirilmesi gerektiği de ortaya çıkıyor çünkü yurtdışı fuarlarının sayısı azalırsa, tanıtım anlamında bölgemizi anlatma anlamında potansiyeli kaybetmiş oluruz. Bu sebeple bu fuarlarının sayısının azalmaması bilakis artması gerekir. Fuarlarının ülke, bölge, şehir tanıtımında çok inanılmaz bir faydası olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla, Travel Turkey İzmir Fuarı’nda da stantlarımızı ve fuarı ziyaret eden iç pazar başta olmak üzere dış pazar müşterilerine yeni lokasyonlarımızı, yeni turizm noktalarımızı anlattık. Troya Müzesi, yeni yapılan Kültür Rotaları Projesi, dalış turizmi-batıklarla ilgili yapılan projelerden bahsettik. Yine Çanakkale, fuarda açılım yapmaya çalışan, yeni ürünler yaratan bir şehir haline geldi. Umarım daha iyi olacaktır, daha fazla insanın katılımıyla daha iyi yerlere varacağızdır” açıklamasında bulundu.
 
Gizem Tuğçe BAYHAN