Çanakkale İl Özel İdaresi ortaklığıyla Çanakkale Assos Truva Turizm Altyapı Hizmet Birliği (ÇATTAB) tarafından yürütülen ve Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) tarafından finanse edilen ‘Çanakkale Destinasyon Yönetimi ile Markalaşıyor’ Projesi tanıtım toplantısı Kolin Hotel’de düzenlendi.
 
Düzenlen tanıtım toplantısına Vali Orhan Tavlı, İl Genel Meclis Başkanı Sadık Göğüsgeren, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Abdullah Köklü, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Sedat Murat, ilçe kaymakamları, kurum ve kuruluş müdürleri ve sivil toplum örgüt temsilcileri katıldı.
 
Projenin yürütücüsü Imeanit Firması Ceo’su Emrah Yücel firma ile bilgi vermek ve açılış konuşmasını yapmak için kürsüye geldi. Yücel, “Yaklaşık 25 yıldır Amerika’da yaşıyorum ama bir şekilde köklerimize bağlı kalmak ve Türkiye’ye bağımızı koparmamak için destinasyon projesinde yer aldım. Çanakkale’de olmak bizim için çok önemli. Şirketimiz 12.yılında ve bu süre içerisinde pek çok projeye imza attık” diyerek şu şekilde anlattı: “Bizim için en önemli projelerden birisi Gaziantep. Bizim için bir diğer önemli proje Öncüler Şehri İzmir projesi oldu. İzmir’de de özellikle EXPO ile başlayan ve şehrin markalaşması ile ilgili önemli bir proje yürüttük.”
 
“ŞANS OLABİLİR DİYE DÜŞÜNÜYORUZ ÇANAKKALE İÇİN”
Ardından kürsüye gelen Imeanit Firmasının Türkiye Direktörü Nazlı Kayı, konuşma yaptı. Kayı, projeyle ilgili olarak ne yaptıkları hakkında bilgi vererek, “Çanakkale için çok önemli bir proje. Zaten bunun tohumlarını sayın valimiz ve sizler birkaç yıl önce Troya Yılı kapsamında da başlayan sürecin, biraz daha sürdürülebilir bütünsel bir strateji ile Türkiye’de uygulanması ve örnek bir model olması için süreci başlatmışsınız. Bu yüzden zaten çok değerli bir süreç ve akıl bizden önce yürümüş. Daha sonrasında bizim sürecimiz kesinleştiğinde bu projeyi Çanakkale İl Özel İdaresi ortaklığıyla, Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA)’nın destekleriyle Çanakkale Assos Truva Turizm Altyapı Hizmet Birliği (ÇATTAB)’nin yürüttüğü çok önemli ve değerli bir proje. O yüzden açıkçası en başta Imeanit bunu yürütüyor ama kimdir bunlar diye düşünürsünüz diye, biraz Imeanit’i anlatmak istedik. Çünkü projeyi hem ulusal hem de uluslararası anlamda tecrübesi olan bir yerin yürütüyor olması biraz anlamlı ve şans olabilir diye düşünüyoruz Çanakkale için. Çünkü uluslararası anlamda ciddi bir marka değeri var Çanakkale’nin.  Çok ciddi anlamda açılımı olan bir şehir” dedi.
 
“AMACIMIZ ÇANAKKALE’DE SÜRDÜRÜLEBİLİR, SÜREKLİ BİR MODEL OLMASI”
Kayı, “Bu stratejide ana amacımız, Çanakkale’nin bir turizm destinasyonu olarak dünya çapında bir örnek haline gelmesi. Turizm sektöründen alınan payın arttırılması. Bu projede hangi adımlar var? Birincisi, bir kent markası oluşturmak, bir görsel kimliğin tasarlanması, online tanıtım sisteminin kurulması ve hayata geçirilmesi, yine çok önemsediğimiz bir yönetişim mekanizması kurulması çünkü bu çalışmanın rafa kaldırılması değil, uzun vadede kalıcı olması için bu mekanizmanın da yaşayan bir hal alması ve Çanakkale’de sürdürülebilir, sürekli bir model olması. Troya Yılı kapsamında çok değerli çalışmalar yapılmış zaten.  Troya Tanıtım Merkezi’nin Çanakkale Store’a dönüşmesi ve böylece sürdürülebilir bir model oluşması. O yüzden açıkçası çerçevesi ve projenin adımları çok bütünsel oluşturulmuş. Bunu şu açıdan da çok önemsiyoruz;  belki de Türkiye’de ilk kez bütünsel bir destinasyon yönetim stratejisi yapıyor olacağız. Bizim ülkemizde, çeşitli yerlerde ve Çanakkale’de bütün verileri topladık, çok değerli çalışmalar yapılmış ama bunları bütünsel bir strateji mantığıyla oturması gerekiyor. Hep parça parça analizler var ama bunun sürdürülebilir bir modele dönüşmesinin dünyada örnekleri çok fazla. Ülkemizde maalesef biraz az. Burada en önemli başarı unsuru, katılımcı bir mekanizmanın olması. O açıdan sayın valimizin bu konuya çok odaklanmış olması, istekli olması büyük bir şans. Diğer paydaşların içinde olması bizim inancımız somut sonuçlarının hayata geçmesinin çok önemli olacağını söylüyor” ifadelerini kullandı.
 
 
“BU PUZZLE PARÇALARININ HEPSİNİ TOPARLAMAYA ÇALIŞIYORUZ”
“Biz ilk bölümde sizlerin bugüne kadar yapmış olduğu değerli çalışmaları alıyoruz. Onun üzerine dünyadaki trendleri inceliyoruz” diyen Kayı, projeyi şu şekilde anlatmaya devam etti: ”Türkiye’deki Çanakkale algısını ölçüyoruz. Çanakkale çok değerli ama burada hangi hedef kitleye, neye göre değerli? Bir ulusal imaj var, bir de uluslararası imaj var. Bütünsel destinasyon yönetiminde bu puzzle parçalarının hepsini toparlamaya çalışıyoruz. Bunu nasıl yapıyoruz? Türkiye’deki Çanakkale algısını ölçüyoruz. Daha sonrasında buradaki yerli halkın algısını ölçüyoruz. Turistlerin algısını ölçüyoruz. Çanakkale’ye gelmiş ve gelmemiş turistler. Bu analizlerle beraber derinlemesine görüşmeler yapıyoruz kanaat önderleriyle. Sonrasında bir model oluşturuyoruz ama bu modeli oluştururken boşlukta bir şey bırakmamak için analizlerde bütün veri yöntemlerini kullanıyoruz. Yaptığımız toplantılarda bütünsel olarak, dünyadaki trendlerle Çanakkale’ye model olabilecek ülkelerin kıyaslama analizlerini yapıyoruz. Özellikle turizm sektörel anlamda dışarıya en çok etki alanı açık olduğu için, dünyadaki küresel eğimler ya da ulusal küresel eğimlerin değişikliği bile aslında sizin turizm stratejinizi ve politikanızı etkiliyor. O yüzden puzzle parçalarını, makrodan mikroya ve üstten alta, bütün kademeleri ile size sunuyor oluyoruz. Bunun sonrasında ilk adımda bir stratejik rapor oluşturuyoruz.”
 
“ÇANAKKALE’NİN ÇOK DEĞERLİ ALT DESTİNASYONLARI VAR”
Düzenlenen bu toplantının nedeninin, bu raporu oluşturmaya ve belli analizleri ve sonuçlarını paylaşacaklarını belirten Kayı, “Daha tamamlamadan sizlerle bir araya geldik çünkü burada sizlerin görüşlerini alacağız. Temel amacımız, Çanakkale çok önemli bir destinasyon fakat artık destinasyon olmak yetmiyor. Artık destinasyonların alt destinasyonları ve bütünsel bakış açısı olması gerekiyor ki, Çanakkale’nin çok değerli alt destinasyonları var. Bu stratejiyi hazırladık ve değer haritasını çıkardık. Sadece somut veya soyut olarak değil. Bir coğrafi konumda bir organizasyon, kente ait festival, doğal zenginlikler, ürün… Bunların hepsi değer haritasının unsurları oluyorlar” dedi.
 
Kayı’nın konuşmalarının sonunun ardından ilk analizler paylaşıldı. Ardından ikinci oturum gerçekleşti ve bu oturumda görüş ve değerlendirmeler yapıldı.
 
Gizem Tuğçe BAYHAN