Reklam

“Turizm piyasasında neleri ön plana çıkarabiliriz?”

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası (ÇTSO) yönetim kurulu üyeleri, 16 No’lu Meslek Grubu üyeleri ile bir araya gelerek sektördeki gelişimleri ve sorunları değerlendirdi.

273
“Turizm piyasasında neleri ön plana çıkarabiliriz?”

Konaklama ve yurt işletmeciliği sektörlerinde faaliyet gösteren meslek grubu ile yapılan toplantıda, turizm alanında yapılabilecekler gündeme geldi.
ÇTSO Kongre Fuar Merkezi’nde düzenlenen toplantıya,  ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Semizoğlu, Yönetim Kurulu Üyesi Semih Toprak, Meclis Üyesi ve 16 No’lu Meslek Komite Başkanı Armağan Aydeğer ve üyeleri İbrahim Gün, Aykut Şölen, Erdinç Urel, Mehmet Satar, Köksal Ustabaş, Saliha Yüksel, Yiğit Akkoyun, Tolga Kaya ve Yunus Çiloğlu ve katıldı.
 
“ORTAK AKIL İLE HAREKET ETMEMİZ GEREKTİĞİNİ ORTAYA KOYUYOR”
Toplantının açılış konuşmasını ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Semizoğlu gerçekleştirdi. Semizoğlu, “Türkiye’de yerli ve yabancı turist geceleme süresinin ortalaması 2,65. Çanakkale’de ise bu ortalama 1,3 civarında. Turizm sektöründe, aklımıza ilk olarak gelen birçok turizm şehrimizden çok daha fazla turizm alternatifimiz varken, Türkiye ortalamasının altında kalmamız düşündürücü. Bu veriler bizlerin turizmde kısa, orta ve uzun vadeli plan ve projeler hazırlayarak, kurumlar arası işbirliği yapmamızı ve ortak akıl ile hareket etmemiz gerektiğini ortaya koyuyor” açıklamasında bulundu.
 
“DALIŞ TURİZMİNİN SEZONU YOK”
Semizoğlu, “Çanakkale’miz zaten birçok değeriyle ulusal ve uluslararası marka değeri olan nezih bir şehir, güvenlik sorunu yok denecek kadar az, bizler bu değerli markamızı nelerle süsleyebilir, turizm piyasasında neleri ön plana çıkarabiliriz bunlara kafa yormalıyız. Bu bağlamda, Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığımız tarafından yürütülen ve bölgemizin dalış turizmine çok ciddi katkılar sağlayacağını düşündüğümüz projeye her türlü desteği vermeye hazırız. Dalış turizminin sezonu yok. Hava şartları uygun olduktan sonra yaz, kış veya sonbahar olması fark etmiyor. Dalış yapan turistik grupların ortalama konaklama süresi 4-5 gün civarında. 671 Km. kıyı ve sahil şeridi ile dünyaca bilinen batıkları olan ilimizi ulusal ve uluslararası platformlarda parlatmalı ve potansiyeli en iyi şekilde katma değere dönüştürmeliyiz. Bölgemize ne kadar nitelikli turist çekebilirsek bölge ekonomisine o kadar katkı sağlarız. Çanakkale Forbes Ekonomi Dergisi araştırmalarına göre en yaşanabilir il seçildi. Bunu çok iyi kullanmamız gerekiyor, siyasete kurban edilecek bir marka değerimiz yoktur” şeklinde konuştu.
 
“ODA OLARAK BİZ ROL MODEL OLACAK ÇALIŞMA YAPMAYA HAZIRIZ”
Semizoğlu, toplantıda şehrin acil çözüm bekleyen sorunları olduğunu söyleyerek, “Mesela otopark sorunu Çanakkale turizmi için önemli bir engel. Şehrimize araç giriş yapanlara var olan otopark yerlerini bile gösteremiyoruz. Otopark kapasitemiz zaten yeterli değil, bu konuda daha önce de açıklama yapmıştım, buradan bir kez daha yenilemek istiyorum; Oda olarak biz rol model olacak çalışma yapmaya hazırız. Çünkü esnafımızın büyük bir çoğunluğu şehrimizin kalbi olan merkezde yer alıyor. Şehrimize gelen yerli veya yabancı turistlere uygun park imkânı sağlayabilirsek çok daha fazla ihtiyacını bizden karşılayabilir, bölge ekonomimize katkı sağlanır diye düşünüyorum” dedi.
 
 
Gülçin AKIN
 

Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.