“ÇANAKKALE, ŞANLI TARİHİNE YARAŞIR BİR ESER PROJEYE KAVUŞACAK”

1915 Çanakkale Köprüsü Projesi’nin önemli aşamalarından birisi olan Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) çalışmaları kapsamında Paydaşlarla Danışma Süreci gerçekleştirildi.

3777
“ÇANAKKALE, ŞANLI TARİHİNE YARAŞIR BİR ESER PROJEYE KAVUŞACAK”

1915 Çanakkale Köprüsü Projesi’nin önemli aşamalarından birisi olan Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) çalışmaları kapsamında Paydaşlarla Danışma Süreci gerçekleştirildi. Çanakkale Otoyolu ve Köprüsü İnşaat Yatırım İşletme A.Ş. Genel Müdürü Mustafa Tanrıverdi, etkinliklerde bildirilen görüşlerin 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin planlama çalışmalarının geliştirilmesinde ışık tutacağını kaydetti.
 
İstanbul’dan Balıkesir’e kadar 324 kilometre boyunca uzanacak Kınalı-Savaştepe arasında planlanan otoyolun orta kesimindeki 88 kilometrelik, Trakya ile Anadolu’dan gelen otoyolu Çanakkale Boğazı’nda dünyanın en uzun asma köprüsüyle birleştirecek 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi için çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Temeli 18 Mart 2017’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın canlı bağlantı, Başbakan Binali Yıldırım’ın ise bizzat katıldığı törende atılan 1915 Çanakkale Köprüsü için, Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) çalışmaları kapsamında Çanakkale’de Paydaşlarla Danışma Süreci tamamlandı.
 
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’ni gerçekleştirecek Türkiye’den Limak ve Yapı Merkezi ile Kore merkezli Daelim ve SK E&C firmalarından oluşan konsorsiyumun ortaklarının kurduğu Çanakkale Otoyol Köprüsü İnşaat Yatırım İşletme A.Ş. sorumluluğunda,  18 Ocak’ta Gelibolu Atatürk Kültür Merkezinde ve Sütlüce Köyünde, 19 Ocak’ta Lapseki Belediye Sosyal Tesislerinde ve Umurbey Beldesinde, 20 Ocak’ta ise Bolayır Şehit Nuriye Ak Ortaokulunda vatandaşlara bir araya gelinerek bilgilendirmeler yapıldı. Bölge halkının görüşleri alınarak, akıllara takılan sorular cevaplandırıldı. Özellikle kamulaştırma konusunda köylerde vatandaşların izleyeceği yol aktarılarak merakları giderildi. Köy kahvehanelerine projenin detaylarına ait görseller, afişler asıldı. Broşürler bırakılarak yöre sakinlerinin bilgilenmek isteyeceği konulara yer verildi. Yine köy kahvehaneleri ve belli başlı yerlerde proje bilgilendirme noktaları oluşturularak, görüş ve şikayet formları ile görüş kutuları bırakıldı.
 
TÜM ALANLAR GÖZDEN GEÇİRİLEREK DEĞERLENDİRİLDİ
ÇSED dahilinde, projenin etkileyebileceği tüm alanların gözden geçirildiği ve değerlendirildiği çok kapsamlı çalışmalar yapıldı. Dünyanın en önde gelen çevre ve sosyal etki danışmanlarından ERM GmbH - (Environmental Resources Management) firması ve Türkiye’de işbirliği yaptığı ACE Danışmanlık ve ENCON firmaları, proje tarafından bu amaçla görevlendirildi. ÇSED, IFC (Uluslararası Finans Kurumu) Sosyal ve Çevresel Sürdürülebilirlik Politikasına dayanan ve büyük ölçekli birçok uluslararası finans kuruluşu tarafından üzerinde mutabık kalınan bir dizi konvansiyon niteliğindeki Ekvator Prensipleri’ne göre gerçekleştirildi. Bu standartlar, sosyal ve çevresel etkilerin ve risklerin değerlendirilmesi ve yönetilmesine ilişkin sıkı kriterler içerirken, etkilerin en aza indirilmesi için gerekli önlem, uygulama ve tasarım geliştirme çalışmaları kesintisiz bir süreç olarak devam ediyor.
 
ÇSED, ÇOK ÖNELİ BİR AŞAMA
1915 Çanakkale Köprüsü Projesi’nde, Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) çalışmaları kapsamında Paydaşlarla Danışma Süreci adını verdikleri çok önemli bir aşamada olduklarını kaydeden Çanakkale Otoyolu ve Köprüsü İnşaat Yatırım İşletme A.Ş. Genel Müdürü Mustafa Tanrıverdi, “8 Ocak 2018 tarihinde başlayan Paydaşlarla Danışma Süreci’nde, geniş kapsamlı davet çalışmalarıyla, Proje güzergahının yakınında yaşayan tüm vatandaşlarımıza ulaşmaya çalışıyoruz. Öncelikle Çanakkale ve Tekirdağ illerimiz olmak üzere, ülkemizde yaşayan herkesi ve tüm dünyadan ilgili paydaşları Proje hakkında görüş bildirmeye davet ediyoruz. Çağrılarımızın hedefine ulaşması için geniş bir iletişim araçları yelpazesi kullanmaktayız. Öncelikle ulusal ve yerel gazetelerde ilanlar, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün uzantısı niteliğindeki yaklaşık 85 kilometrelik otoyol güzergahına yakın köylerde ve ilçelerde özel ÇSED duyuru broşürleri ve posterleriyle saha çalışmalarımız başladı. Sorumluluk sahamızın Trakya ucundaki Malkara’da ve Anadolu ucundaki Çanakkale il merkezinde hizmete açtığımız ÇSED İnceleme Noktalarından köprünün her iki yakasındaki ilçe merkezlerinde gezebileceğiniz ÇSED Danışma ve Tanıtım Sergileri ve köylerde düzenlediğimiz ÇSED Bilgilendirme Toplantıları’na kadar pek çok kanaldan, projeden etkilendiğini düşünen tüm birey ve kuruluşların değerli görüşlerini almak için hazırlıklarımızı başlattık” dedi.
 
“ELEŞTİREL GÖRÜŞLERİ HASSASİYETLE İNCELEYECEĞİZ”
Etkinliklerde bildirilen görüşlerin 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin planlama çalışmalarının geliştirilmesinde ışık tutacağını kaydeden Çanakkale Otoyolu ve Köprüsü İnşaat Yatırım İşletme A.Ş. Genel Müdürü Mustafa Tanrıverdi şöyle devam etti; “Bugüne kadar bize ulaşan görüşlerin çoğunluğu 1915 Çanakkale Projesi’ni destekleyen ve öven yorumlardan oluşmasına karşın, projenin çevreyle ve yöre halkıyla ahengine katkıda bulunmasına yönelik eleştirel görüşleri de hassasiyetle inceleyeceğiz ve Çanakkale’nin sorumluluk sahibi bir kurumsal vatandaşı olarak ÇSED çalışmalarında bu eleştirel görüşlere odaklanacağız. Tüm görüş, yorum ve eleştirileri titizlikle kaydetmekte, içeriğini incelemekte ve her birinde değinilen hususlara yönelik olarak uygun eylem ve azaltıcı önlemleri içeren cevapları hazırlamaktayız. Paydaşlarla Danışma Süreci’nin sonunda internet sitesinde yayınlayacağımız cevapların genelde kamuoyunu ve bu eleştirileri yapanları tatmin edeceğine güvenmekteyiz.”
 
OLUMLU VEYA OLUMSUZ ETKİLENDİĞİNİZİ DÜŞÜNÜYORSANIZ…
Yoğun bir etkinlik programıyla dolu bir aylık süreç olarak saptanan Paydaşlarla Danışma Süreci’nin 7 Şubat 2018 itibarıyla resmen sona erdiğini aktaran Tanrıverdi; “Buna karşın, projenin yararlı etkilerinin artırılması ve olumsuz etkilerin en aza indirilmesine yönelik daimi çabalarımız kesintisiz olarak sürecek. Projeden olumlu veya olumsuz etkilendiğinizi düşünüyorsanız veya herhangi bir şikayet bildirmek istiyorsanız lütfen önce ÇSED belgelerini inceleyiniz, güzergah üzerinde yaşıyorsanız etkinliklerimize katılınız ve ardından mevcut iletişim kanallarını kullanarak Proje Ekibi ile temasa geçiniz. Çanakkale Otoyolu ve Köprüsü İnşaat Yatırım İşletme A.Ş. olarak taahhüdümüz, sizlerle aramızdaki iletişim kanallarını daima açık tutmak ve sizin katkılarınızla 1915 Çanakkale Köprüsü’nü en faydalı olacak şekilde gerçekleştirmek için var gücümüzle çalışmaktır” ifadelerine yer verdi.
 
“ÇANAKKALE, ŞANLI TARİHİNE YARAŞIR BİR ESER PROJEYE KAVUŞACAK”
1915 Çanakkale Köprüsü Projesi’ne ilişkin detaylı bilgilendirmelerin yer aldığı, Çanakkale Otoyol Köprüsü İnşaat Yatırım İşletme A.Ş. internet sitesinde projenin faydaları ise şu cümlelerle anlatıldı;  “1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi hayata geçtiğinde, Vizyon 2023, önemli hedeflerinden birine ulaşacak. Türkiye’nin ulusal kalkınma hamlesinin belgesi niteliğindeki Vizyon 2023 Master Planı’nda öngörülen yurt sathında karayollarının iyileştirilmesi hedefinde önemli bir rol oynayacak. Türkiye’nin batısında otoyol entegrasyonu tamamlanacak .Proje, 324 km’lik Kınalı-Tekirdagˆ - C¸anakkale- Savas?tepe Otoyolu Projesi’nin önemli bir parçasını oluşturuyor. Proje, bu otoyolun tamamı Gebze-İzmir Otoyolu’na bağlandığında, Marmara’yı çevreleyen otoyol zincirinin halkaları birleşecek. İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşacak. İstanbul’un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yükü hafifleyecek. Batı Anadolu boyunca halen İstanbul merkezli Batı-Doğu aksı üzerinde yogˆunlas?an trafik yükü Marmara Denizi’nin Batı kıyısından Güney yönüne dogˆru dengelenecek. Trakya ve Batı Anadolu’daki sanayi, ticaret ve hizmet sektörleri ivme kazanacak. Daha hızlı ve daha düşük maliyetli yük taşımacılığı, üretken nüfus barındıran bu bölgelerimizin sadece ekonomik faaliyetlerini değil, sosyal bağlarını da güçlendirecek. Ulusal ve uluslararası turizm canlanacak. Avrupa ülkeleri, Balkanlar ve özellikle Yunanistan ve Bulgaristan ile ticari ilişkilerin yanı sıra kültürel etkileşim de olumlu etkilenecek. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu’nun, Gebze-İzmir Otoyolu’na Balıkesir civarında bağlanması ile İzmir, Aydın, Antalya gibi turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleri ile arasındaki mesafe kısalacak ve turizm sektöründe gelişme sağlanacak. Taşımacılıkta süreler ve maliyetler düşecek, dış ticaretin etkinliği artacak. Proje’nin hizmete girmesiyle birlikte, taşıt işletme maliyetleri ve yolculuk süresi açısından kazanımlar sağlanacak. Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti azalacak. Proje, inşaattan işletme aşamalarına kadar sürekli istihdam sağlayacak. İnşaat ve işletme aşamalarında binlerce kişiye sağlayacağı istihdam ve çeşitli sektörlere katacağı canlılıkla, Türkiye ekonomisine önemli katkı verecek. Çanakkale, şanlı tarihine ve 21. Yüzyıl’a yaraşır bir eser projeye kavuşacak. Çanakkale, kentin önemi ve dinamiğine uygun, estetik ve çağdaş bir asma köprü ile taçlanacak.”
 
Haber: Ersan KÜÇÜKKURU
 

Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.