“İnsanlar bedenlerine yatırım yapmıyorlar”

Barbaros Mahallesi, Şehit Gürol Caddesi’nde hizmet vermeye başlayan, Çanakkale’ye yeni bir spor soluğu kazandıran Best Of Fitness, sporseverlerin keyifli bir şekilde sporlarını yapmasına olanak sağlıyor.

1535
“İnsanlar bedenlerine yatırım yapmıyorlar”

Özel eğitim hocalarından Fitness Eğitmeni Milli Sporcu Deniz Engin ve Savunma Sporları Eğitmeni Yasin Onur, Best Of Fitness’in farkını anlatarak, spor yapmanın önemine değindiler.

Fitness Eğitmeni Milli Sporcu Deniz Engin, vatandaşların spor eğitmenlerinin, spor geçmişlerinin öğrenmesinin önemini vurgulayan Engin, “ Ben küçüklüğümden beri sporun içindeydim. Her daim spor yaptım. Masa tenisi oynadım. Futbol, basket oynadım. Basketten sonra vücut geliştirmeye merak sardım. Bana her zaman derlerdi, geliştiğini gördükçe daha çok gelişmek isteyeceksin. Ben de bundan keyif alınca devamlı yapmaya başladım. 2012’de de yarışma kararı aldım. İki tane Türkiye üçüncülüğüm var. Bir tane Türkiye Şampiyonluğum var. Ve şampiyonlar şampiyonluğum var. En iyiler arasında tekrar bir yarışma yapılır. Birinci olan da şampiyonlar şampiyonu olur. Arkasından da yurtdışında yarışmalara başladım. En son bir Balkan Şampiyonluğu ve dünya şampiyonluğu aldım. Şu anda bu salonda özel dersler de veriyorum. Bu şekilde yoluma devam ediyorum” şeklinde anlattı.

“KENDİ YAŞAMLARINA GÖRE PROGRAM UYGULUYORUZ”
 “Her gün devamlı spor salonuna girerek, saatlerce durarak kas yapacağını sanan kişiler var” diyen Engin, “Bu böyle olmaz. Biz sadece uyarırız. Bir program varsa önlerinde ona uymaları, aşırıya kaçmamaları gerekiyor. Bir kişi bize geldiğinde öncelikle spor geçmişi var mı onu sorguluyoruz. Spor geçmişi yoksa görüşümüz bu noktada farklı olabiliyor. Ona göre bir yaklaşım sergiliyoruz. Öncelikle kişinin boyunun ölçüsünü, kilosunu alıyorum. Akabinde bunlardan sonra ne kadar protein alması gerekir, ne kadar karbonhidrat alması gerekir bunları belirliyorum. Kişinin antrenman sistemine çok önem veriyoruz. Kişiye göre, cinsiyetine göre belirlenecek hassas konular olduğu için özel ve titiz olarak çalışıyoruz” dedi.
Engin, herkesin kendi hayatına göre bir program uyguladıklarını söyleyerek, şunları ifade etti: “İş yaşantısı nasıldır, gündelik yaşantıda nasıl hareket eder ilk önce bunları belirliyoruz. Kişilerin olmazsa olmazları vardır. Vazgeçemeyecekleri yiyecekleri vardır. Alkol kullanıyor olabilir. Tatlıya düşkünlüğü olabilir. Spor ve beslenme geçmişi olarak hepsini değerlendiriyoruz. Kişiyi çok fazla sıkmadan sporu hayatına adapte etmek çok önemlidir. Spor hayatımızın vazgeçilmezi olacaksa eğer bunu disipline olarak yapmak gerekir. Buraya geliyorlar, birtakım fedakârlıklar yaparak sporu hayatlarına alıyorlar. Zaman ayırıyorlar. Sporda vücut endorfin salgılıyor. Kişi bir süre sonra spor yapmanın mutluluğuna erişiyor. İlk zamanlar isteksizlik, zorluk gibi olaylar yaşanabiliyor. Çünkü belki hayatında ilk kez spor yapmış olabiliyorlar. Ağırlık kaldırmaya çalışıp zorlanabiliyorlar. Buna disipline olmak çok zordur. Yorgun argın dinlenmeden spor salonuna gelen insanlar olabiliyor. Takım elbisesini, kıyafetini çıkartıp spora başlayan insanlar var. Burada çok ciddi yardım almaları gerekiyor. Kişilerin nasıl tek başına nasıl matematik öğrenme şansı yoksa bir eğitim eşliğinde bunu öğrenme şansınız çok yüksek. Yine de çoğu harekette zorlanılabiliyor.”

“GENETİK OLARAK ÜÇ TİP İNSAN VAR”
Her insanın genetik olarak yapısının farklı olduğunu söyleyen Engin, “Genetik olarak üç tip insan vardır. Endomorf, mezomorf ve ektomorf şeklindedir. Ektomorf zayıf tiplerdir, endomorflar çok fazla kilo alabilirler. Kilo vermede zorluk çekerler. Mezomorflar ise çabuk kas yapar ve çok çabuk kilo verebilirler. Biz de bu noktada kişiyi çok iyi analiz yapıp ona göre program uygularız. Benim öncelikli hedefim kişinin yaşam tarzı değişikliğine yön vermektir. Örneğin kahvaltı etmeden evden çıkması, bir poğaçayla evden çıkması bizim için olumsuzdur. Her vücudun değişik bir yapısı vardır. Ancak benim hedefim öncelikle kişinin sınırlarını biraz zorlamak oluyor. Yapabileceklerini kendilerine de göstermek istiyoruz. Biz eğitmenler olarak kişilerin motivasyonuyla yükümlüyüz. Onları spor salonuna çekmekle yükümlüyüz. Onların psikolojilerini düzeltmekle yükümlüyüz. Biz kendimizi de mental olarak odaklamaya çalışıyoruz”  ifadelerini kullandı.

“BEDENLERİNE YATIRIM YAPMIYORLAR”
Savunma Sporları Eğitmeni Yasin Onur ise insanların kendilerini kandırdıklarını ve bedenlerine yatırım yapmadıklarını söyledi. Onur, “Ev, araba, kıyafet alıyorlar ancak kendilerine yatırım yapmıyorlar. Biz Çanakkale’deki eksikliği bularak bu spor salonunu kurduk. Burada dört aylık bir süreç yaşadık” derken, Fitness eğitmeni Milli Sporcu Deniz Engin ise yaptığı açıklamada, “Spora destek çok önemlidir. Ben milli sporcuyum ve ülkemizi en iyi şekilde temsil ettiğimi düşünüyorum. Güzel destekler olursa çok iyi şeyler yapacağımın da garantisini veriyorum” şeklinde konuştu.
Savunma sporlarının vücuda ve zihne katkıları neler olduğunu anlatan Onur, “Savunma sporlarında algı seviyemiz daha çok dikkatli olmamızı, kendimize özgüvenimizi geliştirmemizi sağlıyor. Vücudumuzun direncini daha çok güçlü olmasına neden olur. Bunun yanında savunma sporları bir yere girdiğimizde ortam analizi yapmamızı, daha çok dikkatli olmamızı, mental olarak daha çok rahatlamamızı sağlar. Hatta bazı fizyoterapistlerin önerdiği şey savunma sporlarıyla uğraşılmasıdır. Bütün savunma sporlarının bir arada toplanmış hali Mixed Martial Arts vücut için çok çok faydalı oluyor. Mental olarak rahatlatıyor. Öğrencilerimden çok güzel geri dönüşler alıyoruz. Streslerini giderdiklerini söylüyorlar. Buraya gelerek kendilerini spora adapte ettiklerinde bütün kafalarındaki sorunları çözümleyebiliyorlar Rahatlıyor ve daha net düşünebiliyorlar. Dışardaki olumsuzlukları unutuyorlar. Bir nevi meditasyon gibi oluyor” diyerek, savunma sporlarının önemini anlattı.

CROSSFIT NEDİR?
Son dönemlerde çok fazla konuşulan CrossFit sporu hakkında bilgi veren Onur, “ CrossFit, güç egzersizlerini patlayıcı pliometri, hız çalışması, olimpik ve güç kullanılan ağırlık kaldırma, kettle bell (ağırlıklı kemer), vücut ağırlık egzersizleri, jimnastik ve dayanıklılığı karıştırarak kullanan bir egzersizdir. Genelde 1 saatlik antrenman ve zamana karşı yapılan egzersiz hareketlerinden oluşur. Bunu yaparak, fiziksel sağlığın önemli bileşenleri olan kardiyorespiratuar fitness, dayanıklılık, kas gücü ve dayanıklılığı, esneklik, güç, hız, denge, atiklik, koordinasyon ve doğruluğu hedef alırsınız. CrossFit çalışacaksanız haftada 3 ila 5 gün arasında bunu uygulamalı, çalışmaları yoğun ve kısa bir şekilde, 5 ila 15 dakika içinde bitirecek şekilde yapmalısınız” dedi.

Gizem Tuğçe BAYHAN
 


Etiketler; #Best Of Fitness
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.