Doğtaş Kelebek Mobilya CEO’su Ersin Serbes; 1 yıl önce göreve geldiğini hatırlatarak; “Geride bıraktığımız 1 yıl içerisinde hayata geçirilen uygulamalar, yatırımlar, alınan tedbirler ve iyileştirme çalışmaları sonucunda kısa sürede başarı hikayesi yarattıklarına ve yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen şirketi kâra geçirdiklerine değindi. Net kârın 3,8 kat arttığına dikkat çeken Serbes, faaliyet giderleri / net satışlar oranında önceki yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 6,3’lük tasarruf sağlandığını, esas faaliyet karının ise önceki yıla göre 4,32 kat artış gösterdiğini söyledi. Ocak ayındaki hisse fiyatının yaklaşık 3,5 katına yükseldiğine dikkat çeken Serbes, yatırımcıların da her geçen gün şirkete daha yoğun ilgi göstermeye başladığına değindi.
 
Mobilya sektöründe Şubat ayından itibaren yürürlüğe giren KDV indirimi uygulamasının hayata geçirilmesiyle hareketlenmenin başladığını, olumlu gidişin etkisiyle istihdam planları başta olmak üzere birçok konunun şirkette yeniden düzenlendiğini vurgulayan Serbes, devletin başlattığı istihdam politikasına destek vererek bu doğrultuda yeni işe alımların da gerçekleştiğini söyledi.
 
2023 hedefi: 3 milyar TL ciro
Düzce’de yer alan fabrikasına yapılan yatırımla üretim kapasitesini artıran Doğtaş Kelebek, yıl içinde yeni yatırımlar da planlıyor. Rekabet koşulları ve pazar talepleri doğrultusunda tasarlanan yeni ürünlerin yılın ilk yarısında her iki markada da cirolara ciddi katkı sağladığını söyleyen Serbes; “Kelebek ve Doğtaş olarak hazırladığımız yeni mağaza konseptlerimizin uygulamaya geçtiği mağazalarımızda da ortalama cirolarda yüzde 50’ye varan oranlarda artış yaşandı. Doğru ürün, doğru perakende yönetimi, doğru operasyonel planlama çalışmaları ile her geçen gün çok daha iyiye gidiyoruz. Hedeflerimiz büyük, gerçekleştirmek istediklerimiz çok fazla. 2023 yılında 3 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz.” dedi.
 
Şirket olarak ekonominin canlanması adına her zaman fedakarlıkta bulunduklarını ifade eden Serbes; “Şirketimiz şu anda doğrudan 1.400, dolaylı olarak yaklaşık 10.000 kişilik büyük bir aile. Sektörel deneyimi uzun yıllara dayanan güçlü bir ekip kurduk ve çalışmalarımıza tüm hızımızla devam ediyoruz. Doğtaş ve Kelebek gibi sektörün takip edilen ve öncü markalarını bünyesinde bulunduran şirketimizde, bu yıl yüzde 50 büyüme hedefledik. Bu hedef doğrultusunda ilk 6 ayda toplam 38 yeni mağazamız satışa başladı. Toplam 353 mağaza sayısına ulaştık. Ayrıca açılış sürecinde olan 41 mağazamız daha bulunuyor. Önümüzdeki aylarda yurtiçi ve yurtdışında hizmete girecek olan yeni mağazalarımızın resmi açılışları için yoğun bir program yaptık. Yılın başından itibaren Kelebek olarak aldığımız 36,5 milyon TL’lik projeli işlerle de iddialı konut projelerinin içinde yer aldık. Amacımız Türk mobilya sektörünü her daim ileriye götürmek. Yurtdışında da markalarımızla yaygınlık kazanarak Doğtaş ve Kelebek Mobilya’yı dünyanın önemli mobilya markaları yapmak istiyoruz.” dedi.